הבית הלבן הודיע היום (חמישי) ​​לקונגרס כי בכוונתו למכור 50 מטוסי חמקן F-35 של לוקהיד מרטין לאיחוד האמירויות הערביות, כך דווח ברויטרס, וזאת כשבוע לאחר הודעתם של בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ על הסכמתם לעסקת המכירה.

אתמול אף התפרסם ראיון מיוחד עם אנתוני בלינקן, יועצו הבכיר של ג'ו ביידן למדיניות החוץ. בין שלל דבריו התייחס בלינקן גם לעסקת מכירת המטוסים הצפויה לאיחוד האמירויות והבהיר כי "אם יבחר ביידן, יבחן הממשל האמריקאי מחדש את כל פרטי העסקה". בלינקן הבהיר כי ממשל ביידן צפוי לדבוק בעמדת ממשל אובמה משנת 2015, לפיה ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שרשאית לרכוש את המטוס המתקדם. 

שר הביטחון בני גנץ נפגש עם שר ההגנה האמריקאי מארק אספר (צילום: טל עוז, משרד הביטחון)

במהלך הצהרה שנשא הערב ובתגובה לשאלה של אחד העיתונאים, אמר רה"מ כי "אנחנו אחרי חודש של דיון אינטנסיבי של משלחת משרד הביטחון. אני בא מפגישה עם מזכיר המדינה אספר שביקר בישראל היה חשוב שמערכת הביטחון קיבלה את האישור לשמירת יתרוננו הביטחוני והצבאי באזור ובכלל". עוד הוסיף: ""כולנו עומדים מול איום משותף". 

כזכור, על פי אנשים המעורבים במגעים קטאר הגישה בקשה רשמית לארצות הברית לרכישת מטוסי F-35 בתחילת החודש. דובר מחלקת המדינה האמריקאית הודיע אז כי "ארצות הברית אינה מגיבה על בקשות כאלה עד שהן מאושרות על ידי הקונגרס", ולכן צפויה בהמשך הודעה רשמית של ארה"ב, שתגיע בהמשך לתשובת הקונגרס.