הכתבה נכתבה בשיתוף נאטורפיל

אם גם אתם התנסיתם בעבר בהסרת שיער בלייזר, אתם בטח זוכרים את הדור הראשון של מכשירי הלייזר: זה היה אמנם חידוש פורץ דרך, אבל כמו כל חידוש, הם לא חפו מחסרונות: עקצוצים, כאב, טיפולים רבים ואפקטיביות מוגבלת מאוד. בעבר, רק הנשים (וגם גברים) עם השיער הכהה והעור הבהיר יכלו ליהנות מיתרונותיו של הלייזר, בעוד שהאחרות נאלצו לחזור במרמור לשיטות הסרת השיער הישנות.

המכשירים החדשים הביאו עימם בשורה גדולה עוד יותר, והאפשרויות ממשיכות ומשתכללות עם כל יום שעובר. במיוחד בשבילכם – ריכזנו את המכשירים שנחשבים למתקדמים ביותר כיום בתחום הסרת השיער בלייזר, עם כל היתרונות שהם מביאים איתם.

טכנולוגיית SHR ומכשירי הסופרנו
"טכנולוגיית ה- SHR" הוא מושג בעל משמעות רבה מאוד בתחום הלייזר: טכנולוגיית ה- SHR נחשבת לפורצת הדרך בתחום. כדי להבין מה כל כך מיוחד בו, צריך להבין קודם את אופן פעולתו של הלייזר לצורך הסרת השיער:

טכנולוגיית הלייזר פועלת באמצעות קרני לייזר שנשלחות מהמכשיר ומתמקדות יחד על זקיק השערה. ההתמקדות גורמת להרס הזקיק, שמפסיק את פעולתו. קרני הלייזר שנשלחות אל הזקיקים הן עוצמתיות, ובנוסף להרס הזקיקים לעיתים יגרמו גם לכאב או הרגשת עקצוצים במהלך הטיפול.

מפתחי טכנולוגיית ה – SHR חשבו על רעיון מהפכני, שמצד אחד ימשיך את האפקטיביות של טכנולוגיית הלייזר אך מצד שני יימנע את הכאב ותופעות הלוואי הבלתי רצויות של המכשירים ה"אגרסיביים" : הפתרון היה לוותר על שיגור פולס עוצמתי אחד בשנייה, ובמקומו – לשגר סדרה של כ- 10 פולסים בשנייה (בממוצע). סדרת הפולסים שנשלחים בטכנולוגיה זו הם פחות חזקים מהפולס הבודד וכך מונעים את הכאב המתלווה לטיפול כאשר עם זאת , לא נפגעת האפקטיביות של הטיפול כיוון שמדובר בפולסים רבים לשנייה אחת.

השימוש בטכנולוגיה זו  מייתר את הצורך להשתמש בשיטות שונות להפחתת הכאב במהלך הטיפול (כמו קירור או מריחות שונות), וניתן להתאים את סדרת הטיפולים לקצב צמיחת השיער.

אז יש יותר מתקדם מזה?
מסתבר שכן. הכירו את האח החדש של הסופרנו: מכשיר ה"סופרנו טיטניום". גם הוא כמובן פועל בטכנולוגיית ה - SHR , אך יש  לו יתרון נוסף: ניתן באמצעות המכשיר לבצע התמקדות של קרני הלייזר בעומקי עור שונים. מה הכוונה? כגודל אורכו של גל הלייזר, כך עומק העור שאליו הוא יכול לחדור ולבצע את פעולתו. מכשיר הסופרנו טיטניום הוא בעל שלושה סוגים של קרני לייזר כאשר הראשון הוא באורך גל של 755 ננומטר, השני באורך של 810 ננומטר והשלישי באורך של 1064 ננומטר.  עובדה זו הופכת את השימוש בלייזר לאפקטיבי הרבה יותר.

החידוש שתמצאו במכשיר הסופרנו טיטניום הודות ליתרונותיו אלו הוא ההתאמה שלו לאזורי עור שונים בגוף. נחיריים, אוזניים, קפלי עור ומקומות קשים להגעה – בשביל זה יש את סופרנו טיטניום!

וחידוש נוסף, שבהחלט נחשב למילה האחרונה בתחום הוא היעילות שלו לגווני עור ושיער רבים יותר מכל מכשיר אחר: עור כהה, שזוף וכדומה. היתרון הזה בהחלט מהווה חידוש גדול בתחום הלייזר.

לייזר (צילום: Shutterstock)
לייזר (צילום: Shutterstock)

הלייטשר: הנפוץ ביותר
מכשיר זה אמנם אינו עובד על טכנולוגיית ה – SHR כמו הסופרנו, אך הוא נחשב ליעיל ביותר מבין מכשירי הלייזר בטכנולוגיה הרגילה. את המכשירים פיתח צוות של מומחים בתחום הלייזר באוניברסיטת הרווארד. השם הטוב שיצא למכשיר הזה הגיע הודות לעוצמתו הגבוהה, שמוכיחה אפקטיביות ברמות גבוהות במיוחד. קרני הלייזר של המכשיר משוגרות בעוצמה גבוהה, ואורך הגל שלהן הוא 800 ננומטר. 

בגלל עוצמתו הרבה יש סיכויים גבוהים לתחושות כאב במהלך הטיפול או לאחריו ולכן מכוני הלייזר משלבים עם הטיפול בו מכשיר לקירור או מציעים לחילופין משחות למניעת כאב באזור המטופל. 
יתרון ייחודי למכשיר הלייטשר הוא התאמתו לטיפול גם בשיער פלומתי ועדין יחסית (שאותו בדרך כלל משאירים למכשירי האפילציה). 

לסיכום
שלושת המכשירים שצוינו כאן נחשבים אמנם ל"מילה האחרונה" בתחום הסרת השיער בלייזר, אך עם כל יום שעובר התחום ממשיך להתפתח ומכשירים חדשים יוצאים אל השוק.

הודות לעלותם הגבוהה ולעלויות האחזקה של המכשירים תמצאו אותם לרוב במכונים מתקדמים להסרת שיער בלייזר. אם גם אתם מתכננים טיפול להסרת שיער בלייזר בקרוב, תוכלו לבדוק בשיחת הייעוץ הראשונית במכון להסרת שיער בלייזר שבו אתם מתעניינים האם הם מחזיקים אותם. בהצלחה!

בחסות אתר משרות

הכתבה נכתבה בשיתוף נאטורפיל