לאחר שאיימה כי ארצות הברית תפרוש מהאו"ם בשל הביקורת על ישראל, נפגש היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי, והודה לה על תמיכה זו, כשאמר "תודה על כל העזרה שלך ועל התייצבותך לצד ישראל, לצד האמת, שהיא התייצבות לצדה של אמריקה". היילי, ענתה לו כי "האו"ם התנהג בבריונות כלפי ישראל. כעת, הם מבינים שהטון השתנה".



"אנשים מעריכים את האמת", אמר נתניהו בפתח דבריו, והוסיף כי "יש לנו אמרה עתיקה בעברית שכשאנשים אומרים את האמת, אפשר לחוש זאת ואנשים חשים זאת. הם לא רק מבינים את זה, הם חשים את זה. ואנו חשים את זה. אנו שמחים לראות את פירות המאמצים שלך. זה הגיון פשוט שלא רואים אותו הרבה, ואנשים מגיבים אליו לאורך קשת מאוד רחבה".



נתניהו בפגישה עם היילי. הודה לה על התמיכה בישראל. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
נתניהו בפגישה עם היילי. הודה לה על התמיכה בישראל. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ



לטענתו, "הנשיא טראמפ ואת שיניתם את השיח, ואנשים שמים לב לכך. זה פשוט עושה שינוי אדיר, הן לישראל, הן לארה"ב. ושוב, אני באמת מתכוון לזה, אני חושב שהאו"ם היה מתמוטט, כל מגדל השקרים היה מתמוטט, ואני חושב שאתם פשוט הכנסתם את אותה מילה פשוטה – אמת".



היילי, שלא נותרה אדישה לדבריו, ציינה כי היא "כה נרגשת להיות כאן בישראל, יפהפה כאן. תודה לך על הפגישה, אנו מעריכים זאת". היא הסבירה כי "כל מה שעשיתי הוא לומר את האמת, ואני די נפעמת מהתגובות. זה היה פשוט מנהג באו"ם, זה משהו שהם כל כך רגילים לעשות, ואם יש משהו שיש לי אפס סובלנות אליו זאת בריונות. האו"ם התנהג בכזאת בריונות כלפי ישראל פשוט כי הוא יכול. אנחנו מתחילים לראות שינוי. אני חושבת שהם יודעים שהם לא יכולים להמשיך להגיב כפי שהם הגיבו עד עכשיו, הם חשים שהטון השתנה".



ניקי היילי בפגישתה עם הנשיא ריבלין. "האו"ם התעמר בישראל וזה לא יקרה יותר". צילום: מארק ניימן, לע"מ
ניקי היילי בפגישתה עם הנשיא ריבלין. "האו"ם התעמר בישראל וזה לא יקרה יותר". צילום: מארק ניימן, לע"מ


לדבריה, "דיברנו עם כמה שגרירים בז'נבה שיושבים במועצת זכויות האדם, וכשדיברנו איתם על "סעיף 7 על סדר היום", הם היו נבוכים מזה. הם הכירו בעובדה שאין בזה שום הגיון. אי אפשר לשבת שם ומכל המדינות, לסמן דווקא את ישראל".



בתוך כך, היילי נפגשה גם עם נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, לו אמרה כי "האו״ם התעמר בישראל זמן רב ואנחנו לא ניתן לזה לקרות יותר. זהו עידן חדש עבור ישראל ועבור ארצות הברית".