חגיגה עצובה: בעוד מארגני טורניר היורו בצרפת התכוננו למתקפות טרור מבית היוצר של דאעש, כרגע נראה שאיום אחר מקלקל את החגיגה. מאות אוהדים אנגלים מתפרעים ומתעמתים בשעות אלה עם שוטרים ברחבי מרסיי לקראת המשחק נגד רוסיה שייערך הערב (שבת), באצטדיון ההוולודרום שבעיר. מעבר להתפרעויות השגרתיות של אוהדי נבחרת אנגליה, המלוות כמעט כל טורניר עיקרי שנבחרת שלושת האריות מגיעה אליו, השנה חוגגיםהאוהדים גם את יום הולדתה ה-90 של המלכה, בדרך לא מלכותית במיוחד.


המהומות במרסיי


עדי ראייה דיווחו כי קטטות רחוב פרצו בין אוהדים שיכורים של נבחרות אנגליה ורוסיה, ומשטרת מרסיי נאלצה לפזר את המהומות בעזרת זרנוקי מים וגז מדמיע. הנזק לעיר נגלה ככל שאוהדי נבחרת אנגליה נדחקו אחורה, והשאירו אחריהם חלונות ראווה מנופצים ורחובות הרוסים. מראות דומים התגלו אתמול בלילה, כאשר אוהדי אנגליה התפרעו בעיר הנמל בעודם צועקים "דאעש, איפה אתם?", תוספת חדשה לרפרטואר הרגיל שכולל שירים נגד ה-IRA, ארגון הטרור האירי שנלחם בבריטים בצפון אירלנד, ושירים על הפלות של מטוסים גרמנים במהלך מלחמת העולם השנייה.
 



אוהדים רוסים מכים אוהד אנגלי


עד כה, במהלך ההתפרעויות ארבעה שוטרים צרפתים נפצעו ומספר אנשים נעצרו. לא ידוע כמה נפצעו מבין אוהדי הכדורגל, אך ידוע על מספר נפגעים. אוהד אנגלי בן 51 נצפה מונשם כאשר מבוצעים עליו ניסיונות החייאה, ואוהד אנגלי נוסף נפגע בראשו לאחר שהוכה בפניו עם כיסא מעץ. אדם נוסף נמשה מהים לאחר שהוכה נמרצות ונזרק למי הנמל.


כיסאות נזרקו באוויר, המשטרה הגיבה בגז מדמיע צילום: רויטרס
כיסאות נזרקו באוויר, המשטרה הגיבה בגז מדמיע צילום: רויטרס

מעצר של אוהד שהשתתף בקטטות, צילום: רויטרס
מעצר של אוהד שהשתתף בקטטות, צילום: רויטרס