מחר ימלאו 70 שנה להחלטת החלוקה של האו"ם. לרגל המאורע, ארגן היום (שלישי) שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אירוע לציון המאורע המכונן, בו הנואם המרכזי היה סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס. פנס אמר כי "לפני 70 שנה הכריזו האומות המאוחדות על אמת עתיקה לעולם המודרני: שלעם היהודי יש זכות טבעית והיסטורית למדינה עצמאית במולדתה הנצחית והעתיקה ובחדר הזה הם קראו להקמתה של מדינת ישראל".

"אני מאוד שמח להיות כאן איתכם כדי לציין את ההצבעה הזאת ולציין גם את הגבורה ואת הנחישות והאמונה של העם היהודי שאפשרו את הדבר הזה, אני גם מביא את הברכות ואת התמיכה מהנשיא ה-45 של ארה"ב, הנשיא דונלד טראמפ". לדבריו, "ישראל לא הייתה צריכה את ההחלטה כאן באולם כדי להתקיים. הייתה לה זכות לכך גם בלעדי ההחלטה. היא גם לא קמה בגלל ההחלטה אלא בזכות ההקרבה של בניה".

סגן הנשיא התייחס גם לנושא השגרירות אמר כי "הקרב של ישראל הוא הקרב שלנו. הימים שמביישים את ישראל באו"ם נגמרו, גם בנוגע למועצת זכויות האדם. תמיכת ארה"ב בביטחון ישראל היא הגדולה בהיסטוריה. בימים אלה הנשיא שוקל איך ומתי להעביר את השגרירות לירושלים. הנשיא רוצה להביא שלום אך לעולם לא יתפשר על ביטחון ישראל".

אחרי פנס עלה לדבר שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ לסגן הנשיא ואמר: "אדוני סגן הנשיא, היום, באותו האולם שבו התקבלה ההחלטה לפני 70 שנה, אני פונה אליך בשמי ובשם ממשלת ישראל, הגיע הזמן שארה"ב תכיר בירושלים, בירתה הנצחית של העם היהודי במשך 3000 שנה, כבירתה של מדינת ישראל. הגיע הזמן למלא את הבטחת הנשיא טראמפ ואת חזון הנביאים ולהעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים". 
 
בנאומו הוסיף השר כי "אני מבקש לפנות אליכם, אחיי ואחיותיי היהודיים באמריקה, ולומר שאנו גאים בכם, ומודים לכם על תרומתכם להקמתה, לפיתוחה ולהגנתה של מדינת ישראל, מאז הקמתה ועד היום. ומעל לכל, לחיזוק היחסים המיוחדים בין ישראל לבין ידידתנו הגדולה - ארה"ב. כשישראל חזקה אתם חזקים, וכשאתם חזקים ישראל חזקה יותר".

התמיכה של פנס בישראל תמשיך בביקור שלו בישראל בחודש הבא. ב-18 במרץ הוא ינאם בפני מליאת הכנסת. פנס קיבל את ההזמנה לנאום בתוקף היותו של סגן הנשיא יו"ר הסנאט האמריקאי. הוא יהיה הדמות האמריקאית הבכירה ביותר שנואם בפני בית הנבחרים הישראלי מאז הנשיא ג'ורג' בוש הבן ב-2008. בנוסף לירושלים, פנס צפוי לבקר גם ברשות הפלסטינית ובמצרים.
 
על פי דיווח בחדשות עשר, פנס היה זה שביקש לנאום בכנסת והיא נענתה בחיוב מיד. עוד דווח, כי סגן הנשיא צפוי לדבר בנאומו על הברית בין ארצות הברית לישראל, תוכנית הגרעין האיראנית ומעורבותה של טהרן במזרח התיכון.