טיסה ועליה 82 עולים חדשים, בהם 40 ילדים,  נחתה היום (שלישי) לפנות בוקר מצרפת בנתב"ג בסיועה של הקרן לידידות. מדובר בטיסת העולים הראשונה הקיץ של הקרן לידידות, אשר עתידה לעלות לישראל כ-2,000 עולים חדשים נוספים במהלך חודשי הקיץ מ-13 מדינות.  טיסה זו מצטרפת לעשרות טיסות נוספות אותן ערכה הקרן לידידות במסגרת מאמציה בשנתיים האחרונות לסייע לעלייה לישראל בהן הגיעו לישראל מעל 3,000 עולים חדשים מאוקראינה, צרפת, דרום אמריקה ועוד. 

הקרן לידידות מסייעת לעולים במענקים מיוחדים בסך 1,000 דולר לכל עולה בוגר ו-500 דולר עבור כל ילד, בנוסף למימונה של הטיסה וכתוספת לסל הקליטה הממשלתי. נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, אמר:" אנו נרגשים ללוות את טיסת העולים הראשונה של הקרן מצרפת ופועלים ללא הפסקה לאפשר לכל יהודי בכל מקום בעולם לממש את האפשרות לעלות". 
מהצד השני והפחות מרגש של העלייה עצמה נמצאים קשיי הקליטה של עולים בישראל, והמציאות אליה הם נוחתים שרק מדגישה את הצורך בסיוע נוסף של גופים חוץ ממשלתיים. ביום חמישי יערוך ארגון הגג של עולי צרפת בישראל, "קעליטה" כינוס חירום ראשון של אלפי עולים בגן סאקר בירושלים במרכזו הטענה כי למדינת ישראל אין תכנית לקליטת עשרות אלפי יהודי צרפת. "השנה קיימת ירידה בקצב העולים וכ-30% מהעולים לישראל מצרפת חוזרים לארץ מוצאם במהלך שלוש השנים הראשונות בארץ, בעיקר בשל קשיי קליטה וקשיים כלכליים" אומר ד"ר מיכאל בן סעדון, מנכ"ל העמותה ומוסיף: "חשוב מאוד לקלוט עולים, אך חשוב לא פחות להשאירם איתנו".