הארגון החינוכי-הבינלאומי לימוד FSU ציין עשור של עבודה חינוכית עם צעירים דוברי רוסית בישראל במסגרת הפסטיבל השנתי שלו בארץ, שהתקיים בסוף השבוע האחרון באילת. האירוע הפלורליסטי, המאורגן כולו ע"י מתנדבים ישראלים צעירים, משך אליו כ-2,000 משתתפים, מרביתם בגילאי 20-40.


אירוע העשור של הארגון בישראל כלל 150 הרצאות, סדנאות, כיתות אמן ועוד שהועברו על ידי יותר מ-100 מרצים ומומחים בתחומם.



כמו כן לקחו חלק במסגרת הפעילויות אנשי ציבור בכירים, ובהם איש העסקים ונשיא לימוד FSU אהרון פרנקל, מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי רוברט זינגר, יו"ר "המחנה הציוני" אבי גבאי, הרב הראשי האשכנזי לישראל דוד לאו, יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, רב אלוף בני גנץ, השר לשעבר ואיש הליכוד גדעון סער, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, האמנים שלומי שבן ומרינה מקסימיליאן, ד"ר גדי טאוב ועוד.



"במהלך העשור האחרון היה לנו את ההזדמנות והעונג לעבוד עם ישראלים דוברי רוסית בארץ, ואני שמח לומר היום כי זכינו לגעת באלפי צעירים, שהיו צמאים לתוכן איכותי עם זיקה ליהדות ולמדינת ישראל באווירה פלורליסטית, דינמית וצעירה", אמר חיים צ׳סלר, מייסד לימוד FSU. "מעבר לזה שמחנו על ההזדמנות לחזור שוב לעיר אילת על מנת לחגוג את אירוע העשור שלנו בישראל ביחד עם 2,000 משתתפים, צוות המתנדבים הבלתי נלאה שלנו, אנשי ציבור בכירים ומרצים בעלי שם עולמי".


גדעון סער וגאולה אבן-סער עם חיים צ'סלר בכנס. צילום: רומן ינושבסקי



נשיא לימוד FSU אהרון פרנקל אמר במסגרת אירוע הפתיחה כי: "הקונספט המופלא של לימוד הצליח לגעת בזמן כה קצר בכל כך הרבה אנשים וההצלחה של הפרויקט בארץ הנה הישג בפני עצמו. זה לא מובן מאליו שנמצאים אתנו כאן כ-2000 מיוצאי ברה"מ. מה שחשוב לנו זה להמשיך עם הרוח של ללמוד ולחדש כל הזמן, מתוך חתירה לערכים משותפים לכל יהודי באשר הוא".



"הקונגרס היהודי העולמי, ארגון הגג של יותר מ -100 קהילות יהודיות ברחבי העולם, גאה לעמוד לצדו של לימוד FSU במשימה החיונית הזו של חיזוק הזהות היהודית, הקהילתיות היהודית, הזיכרון ההיסטורי ושיתוף פעולה, הן בתפוצות והן במדינת ישראל", אמר רוברט זינגר, מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, ואחד הדוברים באירוע. "למעשה, אנו קהילה יהודית עולמית אחת, ונמצאים בשיא כוחנו כאשר אנו עובדים יחדיו ומעצימים זה את זה. עתיד העולם היהודי תלוי בכולנו".



בין השותפים והתומכים של האירוע: הקונגרס היהודי האירו-אסייתי, קרן ג׳נסיס (GPG), ועידת התביעות, הקונגרס היהודי העולמי, מרכז ספיר לתרבות ולחינוך יהודי, מרכז פרס לשלום ולחדשנות ו- Education Israel Way. קיום הפסטיבל התאפשר הודות לצוות המסור של המתנדבים הצעירים בישראל, ובראשם רינה זסלבסקי (יו״ר וועדת התכנים), אירה בישבסקיה (יו״ר וועדת המתנדבים) ומנהל הפרויקט של לימוד ישראל יאן בירבראייר.


אהרון פרנקל ורוברט זינגר. צילום: רומן ינושבסקי