חתן פרס נובל נגד בג"ץ. פרופ' ישראל אומן יצא הערב נגד שופטי בית המשפט העליון ואמר שהוא חושב שבג"ץ הוא ה-בעיה הכי גדולה של מדינה ישראל. פרופ' אומן אמר את הדברים בכנס של תנועת "אם תרצו" שנערך הערב  (ג').

פרופ' אומן הוסיף: "אהרן ברק אמר לי פעם שהוא ובג"ץ זה כמו חז"ל אבל הם לא. השופט ברק צריך להתעורר: אנחנו חיים 1500 אחרי תקפות התלמוד. ההחלטה של לסגור את מתקן חולות הסתמכה על חוקי היסוד כמו חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. החוק הזה התקבל ברוב של 32 נגד 21, כלומר פחות מחצי מחברי הכנסת השתתפו בהצבעה. חוק יסוד כבוד האדם וחירותו נשמע כמו חוק מאד יפה. מי יתנגד לדבר כזה? הבעיה היא שבג"ץ מחליט מהו כבוד האדם ומה ערכיה של מדינת ישראל". 
לדבריו, מערכת המשפט מושחתת לא מבחינת מעטפות וכו'. אלא היא מושחתת בזה שהיא מאכילה את עצמה באמצעות מינוי השופטים. 

גם מייסד תנועת "אם תרצו", ד"ר רונן שובל יצא נגד בג"ץ. הוא הזכיר את הרצח של בני משפחת חטואל בגוש קטיף ב-2004 ואמר כי המחבל שירה עליהם עשה זאת מתוך בניין שבג"ץ אסר להרוס. "בשם כל מיני ערכים לא ברורים בג"ץ אסר על הרס הבניין וכך התבצע הרצח של משפחת חטואל. החלטת בג"ץ עלתה בדם משפחת חטואל. מבחינת בג"ץ, להכניס מסתננים מאפריקה לישראל כן, אבל זכויות לתושבי דרום ת"א לא. הריסת בתים ליהודים כן, הריסת בתים למחבלים לא. ישובים לערבים בלבד כן, ישובים ליהודים בלבד לא. אנחנו נחזיר את הדמוקרטיה הישראלית לעם ישראל".
בכנס השיקה תנועת "אם תרצו" את נייר העמדה "מדינה בשלטון הבג"ץ: כתב אישום - בג"ץ נגד הדמוקרטיה הישראלית", הבוחן את הנזקים של ההפיכה השיפוטית של המערכת המשפטית הישראלית ומביא פתרונות להשתחרר משלטון הבג"ץ. 
בנוסף, השיקה התנועה עצומה שתוגש לנשיא המדינה ראובן ריבלין, הקוראת להחזרת הדמוקרטיה הישראלית לידי הציבור, לביטול ההפיכה השיפוטית ולביטול המונופול של היועץ המשפטי לממשלה.