אזהרה חמורה של משרד הכלכלה, גרמה לבהלה גדולה מאוד בקרב ציבור ההורים לתינוקות, בעקבות הודעה על מוצץ גומי צהוב, אשר מיוצר על ידי חברת "גומקס".



ההודעה של משרד הכלכלה אומרת שבבדיקת מכון התקנים הישראלי התגלה כי יש הסתברות גבוהה לפגיעה בבריאותם של תינוקות וילדים קטנים המשתמשים במוצץ בעקבות פליטה של חומר שנקרא ניטרוזמינים בערך גבוה מהמותר.



איך תזהו את המוצץ?


הוא בגודל 'גדול', נמכר רק לאחר חודש יוני 2015, ועל הטבעת הצהובה יש כיתוב "PURE LATEX" או PURE LATEX GUMEX". הלולאה של המוצץ מסומנת באות Gאם יש בידכם את האריזה, תוכלו לחפש עליו את המספר 41/4/14. על פי משרד הבריאות, חלק מהניטרוזמינים מסווגים כמסרטנים ודאיים בבני אדם ואחרים מסווגים כמסרטנים אפשריים.



משרד הכלכלה פרסם גם הבהרות לאזהרה בעמוד הפייסבוק, שם הוא מסביר שהאזהרה הזו לא רלוונטית עבור שאר המוצצים, גם אם הם זהים, אבל יוצרו לפני יוני 2015 או אחרי אוקטובר 2015. המשרד מבקש להבהיר שכל המוצצים של חברת גומקס, כמו של חברות אחרות, נבדקים במכון התקנים הישראלי ולא נמצאו בהם חריגות מדרישות התקן, פרט למוצץ שבאזהרה זאת. רשתות וחנויות הפארם דיווחו כי הסירו את הדגם הספציפי הזה מהמדפים.