במשך עשרות שנים הורים ומתבגרים לא היוו את המודל לחיקוי בכל הנוגע לשלום אפשרי בין שני מחנות. באנגליה הצליחו לפתוח פתח קטן לעולם של בני הנוער ואתם, כהורים, יכולים רק להרוויח.

ההורים שלנו גם היו חננות, לא? ביקשנו מהם להוריד אותנו רחוק מהמסיבה כדי שאף אחד לא יראה ש'ההורים הסיעו אותנו'. הרי לפני גיל 17 רק המקובלים היו יכולים לרחף לכיוון המסיבה על חד-קרן, כל שאר החננות היו צריכים הסעה של אחד ההורים, נכון?

היום זה קצת פחות בעייתי, כי לשאול את בני הנוער מה הם אוהבים כבר לא נחשב טיפשי, וגם מאוד מאוד קל לעשות את זה. אז הנה סקר שערכה רשת חנויות גדולה באנגליה בקרב אלף בני נוער שנחשבים 'מקובלים'. תקראו ותפנימו, זה יכול רק לעזור לכם להפסיק לעשות להם "בושות".

תדעו שמות של מכשירים סלולאריים ותלמדו את שפת ה-SMS והוואטסאפ, כלומר את התקצירים, ראשי התיבות והכינויים. זה סעיף אחד מבין כמה שעלו בסקר. אתם צריכים להראות טוב בג'ינס ושיהיה לכם רכב 'קולי' הם שני סעיפים נוספים שמדברים בעיקר על החזות החיצונית של ההורים.

לגבי התנהגות שלכם; המתבגרים טענו שלחבב את החברים שלהם, להיות מעורבים בחייהם החברתיים ולדעת מילים של שירים פופולריים יכולים לעזור להפוך אתכם להיות 'קולים'. גם לתת להם ללמוד מהטעויות של עצמם כיכב ברשימה. כלומר הם לא אוהבים את הסיפורים שמתחילים ב"כשאני הייתי בגילך..." בציפייה שהם ילמדו מזה לא להפליץ על גפרור דלוק.


באופן מפתיע גם לדעת להכין תפוחי אדמה בתנור הופיע כמשהו שיכול להפוך אתכם ליותר 'קולים' בעיניהם. 

הסקר כלל גם מה אסור להורים לעשות; בין הדברים שאסור לעשות תמצאו את הנשיקה בפומבי – אל תעשו את זה, לחטט להם בטלפון  - גם כשהם לא רואים ולהגיד להם מה ללבוש – במיוחד דקה לפני שהם יוצאים. 38% אמרו שאמא יותר קולית בעוד רק 28% אמרו שאבא קול יותר. מצד שני, 70% אמרו שההורים שלהם עושים להם בושות, אבל 96% אמרו שהם אוהבים לבלות עם ההורים שלהם.


מבולבלים, כבר אמרנו?

אז מה שלושת הסעיפים החשובים ביותר לבני הנוער שיהפכו אתכם ל'קולים'?
לכבד את הפרטיות שלהם , לדעת להקשיב (לעומת הטפת מוסר) ולדאוג להם כשהם חולים. כן, קראתם נכון - לדאוג להם כשהם חולים. משהו שהם לעולם לא יבקשו בצורה גלויה. אז עכשיו אתם יודעים שמדובר בנושא חשוב מאין כמותו.