סקר שבוצע לאחרונה בקרב 306 הורים לילדים בגילאים 5 – 18, גילה אי הבנות בכל התחום של התקיפה המינית בילדים.

הנתון הכי מדאיג הוא ש-57% אחוז מההורים בסקר חשבו שילדים יכולים להיפגע רק מאנשים זרים. כשהאמת היא הפוכה לחלוטין, כמעט 87% מהתקיפות המדווחות היו בידי אנשים שהילדים מכירים, בני משפחה קרובה או רחוקה וחברים מבוגרים של בני המשפחה.

הסקר הוצג בפני הועדה המיוחדת לזכויות הילד של הכנסת ובוצע על ידי איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. האיגוד מסר שכמעט 90% מההורים לא מעריכים מספיק את הסכנה לילדים שלהם בתחום התקיפה המינית.

אורית סוליציאנו, מנכ"לית האיגוד אמרה שמטרת הסקר היא להעלות את המודעות של הורים כי יש עלייה מדאיגה בתקיפה מינית בילדים בארץ.
הסקר עוד מעלה שרוב ההורים מאמינים שאת מרבית התקיפות מבצעים גברים המוגדרים פדופילים, למרות שבפועל מרבית התקיפות המיניות נגד ילדים לא מבוצעות על ידי פדופילים על פי ההגדרה.

סולציאנו מבקשת מההורים לדבר על מיניות עם הילדים בעקבות העבודה שהסקר גילה ש-77% מההורים אמרו שמעולם לא דיברו איתם על הנושא בכלל בבית. היא גם דוחקת במשרד החינוך להעביר שיעורים בנושא מיניות, תקיפה מינית ואיך להימנע ממנה.

הנתון החיובי בסקר היה ש-85% מההורים כן מדברים עם ילדיהם על התנהגות בטוחה באינטרנט לפחות פעם ביום.
בניגוד לממצא הזה, 30% מההורים אמרו שמעולם לא חקרו או בדקו את פעילות הילדים שלהם בפייסבוק, בעוד 23% אמרו שהם עוקבים מדי יום אחר פעילות ילדיהם בפייסבוק.

יושבת ראש הועדה, חה"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו) אמרה בסיכום שעל הממשלה לפעול באופן שיטתי להעלאת המודעות של הורים וילדים בנושא תקיפות מיניות בקטינים. היא הוסיפה שעליהם לתת כלים למערכת החינוך לזהות ילדים בסכנה או שכבר נפגעו ועל המדינה לספק תמיכה לנפגעים ולמשפחותיהם. גם החוק צריך להשתנות ולהחמיר עם הפוגעים אמרה שאשא-ביטון.


הכתבה המקורית נכתבה באנגלית על ידי כתבת הג'רוזלם פוסט לידר גראב לאזי.