כבר כמה שנים שבארצות הברית יש דיון עמוק ורגשי ברב תרבותיות, הפרדת דת ומדינה, או במילים אחרות - תקינות פוליטית (פוליטיקלי קורקט).

המשמעות העיקרית היא שאי אפשר, באופן רשמי, לחגוג אירוע של דת אחת ומנהגיה יותר מאשר אירוע של דת אחרת ומנהגיה. למרות שארה"ב נחשבת מדינה נוצרית, על פי החוקה אין קשר בין הדת למדינה, והממשלה קובעת את השיטה. לכן ניתן למצוא כיום בארה"ב ברכות 'כלליות' לתקופה החגים ופחות ברכות חג מולד ספציפיות.

רק לאחרונה היה דיון סוער ברשתות החברתיות כאשר רשת סטארבאקס האמריקנית לא שיווקה השנה את כוס חג המולד המסורתית שלה; כוס אדומה עם איורי חג מולד. השנה היא שיווקה כוס אדומה בלבד, ללא איורים, כדי לא לפגוע בלקוחות לא נוצרים. הרבה אמריקנים כועסים על היעלמות סממני חג המולד, ובצדק. גם לא-נוצרים הפכו את חג המולד למסורת.
בתוך כל זה, אמא יהודיה אחת הצליחה להרגיז קהילה שלמה.

בעשר שנים האחרונות, בתקופת חג המולד, גן ילדים בסן חוזה קליפורניה היה לוקח את הילדים לטיול מסורתי של חג מולד. הטיול היה מגיע לבית קפה גדול מקומי, הילדים היו שותים שוקו חם, כותבים מכתבים לסנטה קלאוס ויושבים על ברכיו כדי לבקש מתנה. השנה זה לא יקרה.

האמא, טליה (שאת שם משפחתה לא הסכימה לתת לעיתונות), אומרת שלא מדובר בנושא יהודי, אלא בנושא של הכלה וסובלנות. טליה אומרת שיש, פרט לרוב הנוצרי בגן, עוד שישה ילדים מתרבויות שונות (יהודיה, מוסלמי, שתי בנות הינדו ועוד שלושה שלא צויינו). תרבויות אלו לא חוגגות חג מולד ולכן אי אפשר לקרוא לטיול הזה טיול חג מולד ואי אפשר לסמנו בסממני חג מולד. "אם מקדישים חמישה ימים רק לחג המולד שהוא חג נוצרי, ולא מקדישים שום דבר עבור התרבויות האחרות, זה פוגע בסובלנות".

בגלל שמדובר בארצות ברית, בה ניתן לתבוע כל דבר על כל דבר, גן הילדים נאלץ להסכים עם האמא. גן הילדים הציע פשרה – ביקור בבית הקפה, כתיבת מכתבים לבעל בית הקפה וסנטה קלאוס  לא יהיה נוכח בזמן הביקור הרשמי. בעל בית הקפה אמר לגן הילדים שסנטה קלאוס הוא לא רק לילדים אלא לכלל הקהילה ולכן לא יוכל לבטל אותו, אז גן הילדים החליט לבטל את הטיול לחלוטין.

כתגובה לביטול, ביום הטיול נכנסו ההורים הכועסים לגן, לקחו את ילדיהם ונסעו יחד איתם לבית הקפה לחגוג עם סנטה. מאותו היום טליה נקראת ברשתות החברתיות "זו שהכריזה מלחמה על חג המולד", והיא כנראה לא תוזמן בתקופה הקרובה לאירועים חברתיים.