כשהיה בן 19, איבד שון חלק מראייתו, את שתי רגליו, את איבר מינו ואת אשכיו כשעלה על מטען צד מאולתר כחייל בעירק. סיכויו לשרוד היו קלושים. ואז הגיעה הרפואה המודרנית.

כששון שכב פצוע, מחוסר הכרה ושבור כולו בבית החולים, רופאים ביצעו הליך רפואי חדשני בו נשאב זרע מצינור הזרע, מהחלק בו הוא נמצא עמוק בתוך הגוף ולא נפגע, והקפיאו אותו. לאחר תהליך שיקומי ארוך שלקח מעל חמש שנים היה מוכן שון להיות אבא. וזה קרה. בשבוע שעבר נולד לו בן בשם ת'יאו.

עד אותו רגע לפני שש שנים בו בוצע התהליך לראשונה, חיילים היו מתבקשים, מי שרצה בכך, להקפיא זרע לפני יציאתם לקרב למקרה שייפצעו או חס וחלילה ייהרגו בקרב. כיום זה כבר לא נדרש.
התהליך פותח על ידי דוקטור ג'קסון קירקמן-בראון מבית החולים בבירמינגהאם, אנגליה והוא גם זה אשר ביצע את התהליך העדין והייחודי. התהליך היה חייב להתבצע תוך 48 שעות מרגע הפציעה.


עתיד מבטיח. צילום: Daily Mail


שון אמר בראיון שכשהבין שכל האזור נעלם בעקבות הפציעה, היה בטוח שישאר רווק או לכל הפחות ללא ילדים. ההפתעה שחיכתה לו כשהרופא סיפר לו על ההליך שבוצע היתה הזרז להצלחת השיקום שלו. שון עבר מעל 50 ניתוחים מאז הפציעה ואת אישתו הכיר במהלך השיקום.

לפני שנה החליט שון כי הוא מוכן להביא ילד לעולם ויחד עם אישתו נסעו לבקר את דוקטור ג'קסון שביצע את ההליך לצורך הכנה לטיפולי IVF. אישתו נכנסה להריון בניסיון הראשון והם קיבלו בשורה משמחת כשנאמר להם שהלידה צפויה להיות בחג המולד.

הזוג מתכנן לעבור עוד טיפולים כאלו "אנחנו רוצים לפחות עוד שלושה ילדים" אמר שון.