רציתם שהבן או הבת שלכם ישחקו כדורסל? אולי רציתם שיגלמו את טיירון לניסטר ממשחקי הכס? לא משנה מה רציתם שיהיו בעתיד, כדי לדעת מה יהיה הגובה שלהם תסתכלו על עצמכם. סטטיסטית, גובה ההורים קובע את גובה הילד בעתיד. נכון, ידענו, אבל תנו מספר!

רגע. אמרנו סטטיסטית, אבל יש גם חריגות מהסטטיסטיקה. עומרי כספי למשל, שחקן ה-NBA, מגיע לגובה של 2.09 מטר. הוריו לא באזור הזה וכך גם ילדיו כנראה לא יגיעו לגובה הזה. החריגות הללו הם בעיקרון מוטציה, חריגה מהנורמה.

גובה הילד בבגרותו נקבע על ידי גורמים רבים, בינהם הסביבה ובעיקר התזונה, וכמובן הגנים. גם בתוך המשפחה האחים והאחיות לא באותו הגובה. הנוסחה מכוונת בעיקר כלפי הילד הראשון, כשהאחים והאחיות שבאים אחריו בממוצע יהיו נמוכים יותר. הנוסחה לקביעת הגובה העתידי של ילד כשיתבגר יחסית פשוטה והיא קיימת מאז שנות ה-70.

בכל מקרה, הגובה יהיה באזור הגובה הממוצע של הוריו. כמובן שיש קיצונים לכאן ולכאן, אבל מחקרים הראו שהגנטיקה והנוסחה יכולים לקלוע נכון בערך 80% מהפעמים. שאר ה-20% נקבעים על ידי הסביבה ובעיקר התזונה.

ולנוסחה:

לבנים: חברו את הגובה של שני ההורים (בסנטימטרים), הוסיפו 13 סנטימטרים ואז חלקו ב-2.

לבנות: חברו את הגובה של שני ההורים, החסירו 13 סנטימטרים ואז חלקו ב-2.

והנה לכם הגובה של הילד או הילדה שלכם כשיתבגרו.


לסיום – צפו בשלוש וחצי דקות של עומרי כספי מגיע לשיא הקריירה שלו עם 36 נקודות, כש-9 מהן בקליעות משלוש. למה? כי הוא גבוה ושלנו.