בתי בת 10 וחצי החלה להתפתח מינית מוקדם יחסית והמורה שלה העיר לי שכבר צריך לקנות לה גוזיה. הבעיה שהיא לא מרגישה נוח עם הגוזיה ומסרבת ללבוש אותה, בגלל שהיא היחידה בכיתה שצריכה להשתמש בה והיא מרגישה אי נעימות. איך משכנעים אותה שהיא צריכה לשים גוזיה? אני לא רוצה שתהיה לה טראומה, האם אני צריכה להכריח אותה בכוח?

 

תקשיבי טוב, מדובר בתפקיד שלך כהורה לעשות זאת ולכן את תעשי את זה, תרצי או לא תרצי. להכריח ילדה ללבוש גוזייה לא יגרום לה לטראומה! טראומה זה כשאת יושבת בתוך אוטובוס והוא מתפוצץ... היא עדיין ילדה קטנה ולא מתאים ולא בא לה, לכן התפקיד שלך כאימא הוא להראות לה את ניצני הנשיות שלה.

יום אחד יתחיל לרדת לה דם ויהיה לה וסת ומישהו צריך להכין אותה לזה, וזאת לא תהיה אחותה, אלא את, האימא שלה! את רוצה שיירד לה דם והיא לא תבין מה קורה לה?
נו, באמת, מה קורה לנו עם הנושא הזה של מין? מה הקטע הזה? מה ההבדל בין וסת לבין נזלת? אין הבדל! אנחנו אלה שעושים את ההבדל הטפשי הזה. היא צריכה לדעת שמהיום היא יוצאת עם גוזייה, כי הציצי שלה כבר גדל וציצי שגדל צריך להיות מונח במסגרת ביגוד טובה שיחזיק אותו יותר חזק, וזה הכול.


[נו, באמת, מה קורה לנו 
עם הנושא הזה של מין? ]

 

לשם כך תיכנסי לחדר שלה ותיישבי על כיסא שחוסם את הדרך כדי לא לאפשר לה לברוח. היא בת 10 ונדרש ממנה לבצע משהו של התבגרות, וגם אם היא תשים את הידיים על האוזניים או תיכנס מתחת לשמיכת הפוך היא עדיין תאלץ להקשיב לך.
תסבירי לה במילים אלה: 'את כבר בת 10 וחצי והגוף שלך מתחיל להתבגר, והחלק העיקרי שרואים בהתבגרות הוא הציצי, וזה דבר נפלא שמתחיל לגדול לך הציצי, כי חזה הוא דבר יפה וכל הדוגמניות והזמרות שאת מכירה יש להם יופי של חזה. כאשר החזה שלנו הבנות גדל אנחנו צריכות לשים אליו יותר מבחינת שמירה על הצניעות ועל האיברים בפרטיים שלנו בגוף.
המשמעות היא רק אחת – שאת צריכה להתחיל להסתובב עכשיו עם גוזיה ומהיום אני אבדוק שאת לובשת גוזיה מתחת לחולצה בכל יום'.

בהצלחה יקירה.

 

ערכה: הדס בארי

מתוך תכניתה של מיכל דליות, כל יום שישי ב- 10:00 ב-'רדיו ללא הפסקה'