לרגל יום הילד הבינלאומי, שיחד איתו נחשפים גם נתונים פחות מעודדים על המצב של הילדים בעולם, הושק בשבוע האחרון סרטון שאמור לעזור להורים להתמודד עם קשיים רבים שחווים ילדיהם, בעיקר בנושא כאוב כמו פגיעה מינית, אותה ינסו הרבה מאוד ילדים להדחיק, בגלל הבושה ובגלל חוסר המודעות לכלים שעומדים לרשותם.



הסרטון "הסוד של תום"הוא סרטון האנימציה הראשון בעולם שמדריך הורים כיצד לזהות, למנוע ולהגיב במצב של פגיעה מינית בילד. זהו סרטון ישראלי שנבחר להיות הפקת המדיה המרכזית ביום האירופי להגנה על ילדים מפגיעה מינית. הסרטון הושק בעברית ותורגם לאנגלית, צרפתית ורוסית ונבחר להיות הפקת המדיה המרכזית ביום האירופי להגנה על ילדים. הסרטון הינו יוזמה משותפת של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל ושל רונית רפאל ומרכזי היופי שלה בארץ ובעולם שנרתמו לנושא ועוזרים לקידומו.



"לצערנו פגיעות מיניות בילדים במסגרת המשפחה הוא תופעה נפוצה שלא מרבים לעסוק בה ורבים אף מטאטים אותה מתחת לשטיח", אמרה רפאל, "אנחנו, במרכזי היופי בעולם החלטנו לפעול בנושא ולקדם את המודעות לבעיה זאת בישראל וברחבי העולם. הסוד של תום הוא סרט שיזמנו והפקנו ואנו מלאי סיפוק על שהצליח להגיע לקהלים כל כך רחבים וחשובים בכל העולם".



"מטרת הסרטון, מעבר להיותו כלי הדרכה, היא להגביר את המודעות לפגיעה מינית בילדים - ולהשפיע על הרגולטורים להחמיר את הענישה בתחום.


הסרטון, שנכתב על ידי מומחים לפגיעה מינית בילדים, זכה לביקוש עולמי. הוא משמש כיום כלי הדרכה בבתי ספר ובמוסדות ציבוריים ברחבי העולם.


ה'סוד של תום' אומץ על ידי ממשלות וארגונים באירופה, צפון אמריקה ואסיה. בארה"ב, הסרטון שולב בערכה לימודית שכבר הופצה ל-85,000 ילדים ב-19 מדינות. בישראל, למאות בתי ספר יש גישה לסרטון דרך מספר פלטפורמות".