מדוע דווקא לתפקיד החשוב בחיינו אין הכשרה? גבי גזית שוחח עם מיכל דליות על שאלת ההורות בעקבות המקרה בו הורים מחדרה חשודים כי התעללו בבנם הפעוט. "מי יחליט מיהו הורה טוב ומי לא. אנחנו מכירים את הטבע האנושי ונחשפנו בעבר לרודנים בשלטונם על העם. לבסוף גם נאסור הורות עם הבדלי גיל גדולים בין הבעל לאישה ואולי אף נאסור על לידה מעל גיל 40", אמרה דליות. 




"לדעתי, קשה מאד לברר ולבסס כישורי הורות לפני שהאדם מתמודד עם סיטואציות קיצון", הסבירה המומחית לחינוך. "ישנם אנשים אלימים שתופסים את עצמם ומצליחים להתמודד עם ילדיהם. ישנן מדינות כמו ארצות הברית לדוגמא, שאינן מאפשרות להורים להתגרש עד אשר הם עוברים ייעוץ המלמד אותם את המשמעות של להיות הורים גרושים. אנחנו צרכים לבצע איזושהי דרישה חוקית שתחייב זוג בהריון ללכת לייעוץ הורי ולמספר מפגשים. כך שהשתתפות במפגשים בייעוץ הורי תקנה להם הטבות במס. אחרת אנחנו נשאר רק ברמה הפילוסופית", הוסיפה דליות. 
 
לסיום אמרה המומחית לחינוך: "רוב ההורים שעושים המון טעויות עדיין עושים זאת מכוונה טובה. הורים עושים טעויות וזה היה כך גם לפני חמש מאות שנה. הדרך לגיהינום מלאה בכוונות טובות. ישנן המון גישות לחינוך. בסיכומו של דבר, כולם הורים כל אחד בדרכם. חובה בעיני לחייב בחוק סדנאות להורים".
עריכה: איתמר זיגלמן