מחקרים ומומחים שמצביעים על מגוון אדיר של סגולות בריאותיות הפכו את הכורכום לאחד מתוספי התזונה הפופולריים בישראל, להיט של ממש. כשקוראים על היתרונות המדהימים המיוחסים לו, קל לזנק ולרצות להתנפל על החבילה הראשונה של תמציות כורכום שנמצא בבית מרקחת. אך כאן - כדאי להיזהר.



תחקיר חדש בתכנית "עושות חשבון" בערוץ 10 בדק את מידת האפקטיביות של תוספי תזונה שונים של מיצוי כורכום, וניסה להבין מי מהמותגים באמת מספק תועלת בריאותית לצרכנים. לפי מומחה שהתראיין בתכנית, ריכוז כורכומין דל יותר מחמישים אחוזים בתוך תוספי התזונה יוצר מוצר לא אפקטיבי שלא נספג במערכת העיכול. המשתמש במוצר שכזה לא יהנה מהיתרונות הבריאותיים הרבים שהוא מציע. התחקיר בדק את רמות הכורכומין במותגי תוסף מזון כורכום שונים. התוצאות הראו כי רבים מהמותגים הנמכרים בישראל לא עומדים ברף המינימלי.



המותג שנמצא על ידי "עושות חשבון" כאפקטיבי ביותר הוא תוסף הכורכום של סולגאר, שהכיל לא פחות מ-90.6% של כורכומין פעיל. התוצאות שהוצגו התבססו על בדיקות של שתי מעבדות שונות, אחת בארץ - והשנייה בארה"ב. המותג המתחרה השני בכמות החומר הכיל 78.67% של כורכומין, המקום השלישי עם 74.62%, ומותג אחד אף הכיל כמות חד ספרתית של אחוזי כורכומין, הרבה מתח לסף ההשפעה המינימלי - 2.19% בלבד.



ישראלים, שידועים כאוהבים גדולים של תוספי מזון ורוכשים אותם במאות מיליונים כל שנה, נותר רק לבחור את המותג שבאמת ייתן להם ליהנות מיתרונותיו של תבלין הפלא מהמזרח.



הכתבה בשיתוף סולגאר