זה לא היה פשוט, אבל אחרי שבחנו את כל חבילות התוכן שמוצעות לצופי הטלוויזיה בישראל, מצאנו אחת שעולה על כולן.


כדי למצוא את החבילה המשתלמת ביותר, בחנו את כל החלופות המוצעות בשוק הטלוויזיה. לא תמיד מדובר במשימה קלה: מספר הערוצים שמוצע בכל חבילה אינו מעיד בהכרח על איכות התוכן. חלק מהחבילות מותנות בהתחייבות ארוכת טווח, אחרות כוללות מרכיבים משלימים מלבד טלוויזיה – בחלקן מדובר על ערך מוסף, באחרות במוקש. אבל השורה התחתונה מהדהדת: אחרי שבחנו את החבילות של יס, סלקום, פרטנר ועוד, מצאנו שנקסט של הוט היא חבילת התוכן המשתלמת ביותר המוצעת כיום לצרכן הטלוויזיה בישראל. מיד נהיה עם הפרטים, אבל קודם כל כמה מילים על הפלטפורמה.



בשנים האחרונות עברנו לצריכת תוכן מכמה מכשירים שונים: טלוויזיה, טלפון נייד, טאבלט ועוד, כך שגם מי שאוהבים את אותה הסדרה, כבר לא מוכרחים לצפות בה בעת שידור הפרק הבא. אחד יצפה בה כשהוא חוזר הביתה מהעבודה, השני בסופי שבוע בלבד, השלישי לפני השינה והרביעי בכלל במהלך טיסה...



במילים אחרות, לא רק הטלוויזיה כפלטפורמה עברה מהפך טכנולוגי, אלא גם אנחנו, הצרכנים שינינו את המדדים לבחינת העסקאות המוצעות לנו: שם המשחק כיום הוא מי יספק לנו את התוכן הטוב ביותר, בזמינות הגבוהה ביותר וכמובן – במחיר המשתלם ביותר. המשימה שאליה יצאנו, בחינת החלופות שמוצעות בתחום התוכן, היא כמעט בלתי אפשרית: כמעט כל שחקן בתחום מציע חבילות משתנות שכוללות לעיתים שירותים נלווים כמו אינטרנט, שלא לדבר על כך שכמעט כל חבילה ניתנת לרחבה, כך שההשוואה הופכת לקשה יותר ויותר. 



רק שאם בתחילה היה נדמה לנו שמרוב חבילות כבר לא רואים את המסך... הרי שתוך כדי החיפוש ההלכה והתבררה התמונה: נקסט טי וי מבית הוט היא התמורה הטובה ביותר מבחינת התוכן והמשתלמת ביותר מבחינת המחיר.

Next TV
Next TV



מה בדקנו?

בחינת התוכן התבססה על ההנחה שלמרות המגוון הרחב של סדרות וסרטים, יש כמה מוצרי בסיס שאנחנו זקוקים להם בכל זאת, למשל הערוצים הליניאריים: 11, 12, 13 (הערוץ הראשון, קשת ורשת שהתאחדה עם ערוץ 10), נוסף על כך מרביתנו צורכים גם ערוצים ייעודיים: ספורט, ילדים ועוד תכנים משלימים שהם חיוניים עבור רוב הצופים.


מכאן עברנו לסדרות ותכנים מקוריים: גם בעידן שבו פלטפורמות תוכן חיצוניות כמו "נטפליקס" למשל, מספקות לכל אחד תוכן לפי בחירתו, הרי שיש תכני מקור בלעדיים ואהובים שלא נמצאים על פלטפורמות חיצוניות: סדרות כמו "מלכות", "גולסטאר", "איש חשוב מאוד" או סדרות קאלט כמו "עספור" או "הבורר" למשל, הם תוכן מקורי ומעולה שאין לו תחליף, תולדה של מחויבות ליצירה טלוויזיונית מקומית שהפכה את הוט לגורם שמשקיע את התקציבים הגדולים ביותר בתכני מקור.



השלב הבא של הבדיקה, עוד לפני המחיר, היה הוורסטיליות של החבילה: האם היא מתאימה לכל סוגי המכשירים דרכם אנו צורכים תוכן? האם היא ידידותית למשתמש? האם התפריט שלה קל ונוח להתמצאות ועוד, כי הרי בסופו של דבר, רוב המשתמשים אינם אנשי טכנולוגיה, אלא בסך הכל מי שמחפשים תוכן מהנה בסוף יום עבודה. הפרמטר האחרון שנבדק היה המחיר: כמה זה עולה לנו לחודש?



התוכן פרימיום, התשלום מינימום


אז למה בחרנו בנקסט? קודם כל בגלל התוכן – השילוב בין תוכן מקורי של הוט, ערוצים ייעודיים (ילדים, ספורט ועוד) והערוצים הרגילים - 11,12,13.
שנית, עלינו להודות שהממשק פשוט עשה לנו את זה: מתקדם וחדשני, אבל מבלי להביך את מי שמשתמש בו לראשונה: אינטואיטיבי, נוח ומעוצב כך שקל לצופה לנווט בו בדרך למציאת התוכן הרצוי לו. אהבנו מאוד גם את ההרחבות שקשורות לתכני המקור של הוט: מאחורי הקלעים, פרטים אישיים על הכוכבים ועוד. מעריצי הסדרות מקבלים כאן בונוס נאה שמשלים את חווית הצפייה בתכנים עצמם.
כשורה תחתונה לכל אלה, ניצב המחיר האטרקטיבי: 99 שקלים לחודש בלבד (יש גם חבילה ב-29 ₪), אחת ההצעות המשתלמות בתחום – וכשמודדים ביחס לתמורה - היא ללא ספק המשתלמת ביותר. 


אחד מאתנו חישב ומצא שגם בהשלמת תוכן בתשלום, למשל הוספה של תכני נטפליקס באמצעות סמארט-טי.וי או סטרימר והרחבה של חבילת הספורט כך שתכלול גם את תכני ספורט 1 ו-2, התשלום החודשי יהיה עדיין זול משמעותית מאשר כל חבילת תוכן מלאה אחרת שקיימת היום בשוק! זאת ועוד: המחיר המעולה הופך להיות אטרקטיבי עוד יותר כשבודקים את השלמת נקסט במעטפת של דאבל או טריפל – כולל תשתית וספק אינטרנט.

גם מה שנראה בהתחלה כעקב אכילס של החבילה - הסטרימר שאותו צריכים לרכוש מי שאינם בעלי טלוויזיה חכמה (מתוצרת סוני, סמסונג, LG או הייסנס), התברר כמשתלם: במסגרת החבילה ניתן לרכוש את הסטרימר הפופולארי של שיואמי, במחיר של 15 שקלים בחודש (כולל שני מתאמים וסוללות) ולקבל עליו זיכוי בכל חודש, כך שמי שיישאר עם החבילה למשך שלוש שנים ייהנה מזיכוי מוחלט על ההשקעה החד-פעמית.

חשבון בבקשה
אז מה היה לנו פה בעצם? תכנים בסיסים בדמות ערוצים ליניארים, ערוצים ייעודיים – ילדים ספורט ועוד, תוכן פרימיום מקורי של הוט – מהעדכני ביותר ועד לתכנים שכולנו אוהבים להיזכר בהם וכמובן – חיבור נוח (עד חמישה מנויים) לא רק לטלוויזיה חכמה, אלא גם למחשב, הטאבלט והסמארטפון.
יצאנו למשימה שנראתה בהחלה כמעט בלתי אפשרית – לעשות קצת סדר בשפע חבילות התוכן שמוצעות לנו במגוון של מחירים. חשבנו שנסתבך, אבל ככל שהעמקנו לבדוק, העסק הפך לברור יותר ויותר: NEXT TV הוא הדבר הבא.


המדור עשוי לכלול מידע המתקבל מטעם חברות מסחריות.