הוועד האולימפי הבינלאומי נזף היום (ראשון) בראש המשלחת הלבנונית על תקרית האוטובוס לפני טקס הפתיחה, בה מנע מנהל המשלחת הלבנונית מהישראלים לעלות לאותו אוטובוס איתם. לראש המשלחת הובהר כי הוועד רואה את התנהגותו כלפי המשלחת הישראלית בחומרה ומזהיר את המשלחת הלבנונית מפני מקרה נוסף עליו לא יעברו לסדר היום.



שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה בתגובה כי היא "מברכת את הוועד האולימפי העולמי על הטיפול בהתנהגות הבזויה והאנטישמית של המשלחת הלבנונית. אני מצפה שברוח זו הוא יפעל בכל גילוי של אנטישמיות והדרה כנגד ספורטאים ישראלים בתחרויות ברחבי העולם. אני מודה ליגאל כרמי על שיתוף הפעולה והגיבוי לספורטאים שלנו". 



כזכור, בדרכם לטקס הפתיחה, חוו חברי המשלחת הישראלית אירוע לא נעים עם המשלחת הלבנונית, כאשר הישראלים התארגנו לקראת עליה לאוטובוס, והלבנונים סירבו לנסוע יחד עמם. בסופו של דבר החליטו המארגנים, על מנת למנוע תקרית דיפלומטית, להסיע את שתי הנבחרות באוטובוסים נפרדים אל האצטדיון.



בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו מאמן השייט הישראלי אודי גל, הוא סיפר על שאירע: "אולימפיאדת 2016.... בושה", כתב. "הנבחרת האולימפית של ישראל מתכוננת לעלות על האוטובוס לטקס הפתיחה, יצא שהאוטובוס הוא בשיתוף עם נבחרת לבנון. חברי נבחרת לבנון, ברגע שהבינו שהם יחד עם נבחרת ישראל, ובראשם ראש המשלחת שלהם, פנו לנהג ודרשו לסגור את הדלת. המארגנים ניסו לפזר אותנו באוטובוסים אחרים. מה שלא ייתכן ביטחונית וייצוגית".



"התעקשתי והתעקשנו שנעלה לאוטובוס המיועד ובמידה והלבנונים לא רוצים הם מוזמנים לרדת. נהג האוטובוס פתח את הדלת אך הפעם ראש המשלחת הלבנונית חסם בגופו את המעבר והכניסה. המארגנים ניסו למנוע תקרית בינ"ל ופיזית ושלחו אותנו הצידה להסעה מיוחדת. התקרית כבר קרתה... בושה!!".



עוד כתב: "איך ייתכן שנותנים לדבר כזה לקרות ועוד בערב פתיחת המשחקים האולימפיים? האם זה לא הפוך ממה שהאולימפיאדה מייצגת ופועלת כנגד, תופעות והפליות שכאלו?! איני יכול לתאר את ההרגשה שלי... אני נסער ובשוק מהאירוע".