היום המאכזב של המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים בריו נמשך גם בבריכה. עמית עברי סיימה במקום השישי במקצה שלה וה-29 בדירוג הכללי במשחה ל-100 מטרים חזה. הישראלית קבעה 1:09.42 דקות, פער גדול מהמובילות ליליה קינג (ארה"ב, 1:05.78), יוליה אפימובה (רוסיה, 1:05.79), קת'רין מיילי (ארה"ב, 1:06.00) ורוטה מיילוטיטה (ליטא, 1:06.35).



ב-100 מטרים גב, סיים יעקב טומרקין במקום השביעי במקצה שלו, עם זמן חלש יחסית של 54.66 שניות וסיים במקום ה-27 הכללי.



עוד קודם לכן, הג'ודוקא הישראלית, גילי כהן, רשמה אכזבה גדולה כשהודחה כבר בסיבוב השני של התחרויות בריו, לאחר שהודחה ע"י יריבה ממאוריציוס על חודו של יוקו. כהן, שהיתה אחת התקוות להגעה לשלבים המאוחרים בתחרויות, התייצבה בעמדת הראיונות לאחר מכן, והתייחסה לאחר הקרב שלה כשדמעות חונקות את גרונה, ודיברה בכנות גדולה על ההדחה, ועל הטעות שלה. 



"אני לא יודעת אם אני יותר מאוכזבת או יותר כועסת על עצמי אחרי הקרב הזה", אמרה כהן והמשיכה: "עשיתי טעות קשה שעלתה לי בקרב, אבל ככה זה בספורט הזה, לפעמים זה קורה. לא ראיתי את הניצחון מול העיניים, היתה לי עוד דקה לקרב והייתי מרוכזת, כי ידעתי שהכל יכול להשתנות, לא חשבתי או ראיתי את עצמי כבר בשלב הבא. הייתי מרוכזת ומוכנה, אבל היא תפסה אותי בטעות אחת, עשתה מה שהיא צריכה לעשות והרוויחה. זאת היתה רק טעות שלי".



"אני עדיין לא יכולה לחשוב מה היה לא בסדר באותו הרגע, זאת היתה טעות קשה שעלתה לי בתחרות. שני (הרשקו, מאמנה של כהן) לא כעס, אבל אני כועסת ואני בטוחה שהוא היה מאוכזב ביחד איתי, אבל אין מה לעשות יותר, אין מה לשבת ולבכות. זה עבר ונגמר, זה יכאב עוד קצת, בטוחה שזה יכאב וזה יעבור". 



"לא יודעת אם אני יותר מאוכזבת או כועסת, ההרגשה לא מי יודע מה כרגע. אני בטוחה שהלחץ לא השפיע, גם בקרב עצמו לא הרגיש לי משהו מיוחד, זה לא בגלל שזה ריו או בגלל שזאת תחרות גדולה".



גולן פולק, שהיה נראה המום ומירר בבכי לאחר ההדחה אמר: "מצטער שאכזבתי, אני עדיין מבולבל, אסיק מסקנות ואמשיך הלאה".



יעל ארד התייחסה להדחת הג'ודאים הישראלים ואמרה בגל"צ: "לפעמים מחכים לרגע הזה כל החיים ובסוף אתה לא במצב המתאים. זה קטע מנטלי. בג'ודו אין חלקיק שנייה, אין מרווח לטעויות; הג'ודאים שלנו הם אריות - מקווה שיהיו בסדר. רוב האנשים לא חולמים לגעת בשמיים. יש פה 47 ישראלים שמילדות חלמו. מקווה שיחזרו הביתה שלמים עם עצמם".