הג'ודוקא שגיא מוקי אמנם לא הצליח לזכות אתמול במדליה אולימפית, לאחר שהפסיד בקב חצי הגמר ולאחר מכן בקרב על המדליה. בפוסט שכתב בפייסבוק התייחס מוקי לאכזבה הגדולה וסיפר על הפציעה הקשה ממנה סבל, שהעמידה בספק את ההשתתפות שלו במשחקים האולימפיים.



"אני די מאוכזב כי זה החלום שלי", כתב הג'ודוקא שסיים במקום החמישי. "אני לא מתפשר על כלום.. ככה חונכתי.. זה כואב ולא נעים, אבל אם אני מסתכל חודשיים אחורה, מי היה מאמין שאצליח לעלות על המזרן".



לדברי מוקי, "אלה היו החודשיים הכי קשים שלי ושיכולים להיות לספורטאי לפני האולימפיאדה. המשבר הכי גדול שלי. חודשיים לפני קרעתי את שתי הרצועות בקרסול ממש לפני טורניר המאסטרס. וממש חודש לפני האולימפיאדה פרצתי שתי דיסקים בגב התחתון. זה הדבר הכי נורא שהיה יכול לקרות, שבשיא ההכנות לאולימפיאדה, ממש רגע לפני שהאולימפיאדה מתחילה מגיעות הפציעות הקשות האלה..שחודש לפני מגיעות שתי פריצות דיסק!".




על הטיפולים סיפר שגיא, כי "בעזרת הטיפולים של הפיזיותראפיסט נמרוד משה הצלחתי שוב לעלות על המזרן. במשך שלושה שבועות שלפני האולימפיאדה לא התאמנתי וההכנה לאולימפיאדה די נהרסה. חונכתי להלחם ולא לוותר. הסתכלתי בצורה אופטימית על הכל. בסופו של יום אני מרוצה מהלחימה למרות המשבר הגדול הזה, למרות הכאבים שהתגברו מקרב לקרב, שהוכחתי לעצמי שלא משנה מה, אני יכול להתמודד עם הכל. התמודדתי עם הפציעות האלה כמו אריה".



מוקי גם הודה למאמנו, אורן סמדג'ה, שנמצא איתו מגיל 4, וגם על התמיכה הגדולה שקיבל מהארץ והבטיח לחזור חזק יותר לקראת האולימפיאדה אני אקח קצת מנוחה, אחזור בריא וחזק לקראת המסע הבא, טוקיו 2020".



אביו של שגיא: "אין ספק שמדובר בילד קשוח"


אביו של שגיא, רחמים, סיפר בגלי צה"ל כי שבנו קצת מאוכזב "אבל במקום שאני אעודד אותו הוא מעודד אותי". לדבריו, הוא לא האמין שבנו יצליח לעלות על המזרן בעקבות הפציעה בגבו: "עם ניקח את כל הנתונים, אין ספק שמדובר בילד קשוח". 



רחמים מוקי סיפר על תחילת הדרך של בנו. "מגיל 4 הוא הולך 5-4 פעמים בשבוע לאימונים. הוא החליט לבד מה הוא רוצה, הנחנו לא אמרנו לא כן או לא. כשאתה רואה את הנחישות של הילד כבר מגיל קטן, אתה מבין שיש לך ילד שרוצה להצליח בכל דבר ואתה נותן לו את הכלים". 



על החיים סביב הג'ודו אמר: "אנחנו צוות. כל אחד עושה את מה שצריך כדי ששגיא יצליח".