חגיגות הזכייה במדליה שנייה לישראל במשחקים האולימפיים בריו טרם שככו, ונראה שהמשלחת עשויה לזכות – בפעם הראשונה בתולדותיה – במדליה שלישית באולימפיאדה אחת. הגולשת מעיין דוידוביץ' תתחרה הערב (20:05) בשיוט המדליות באתר השיט בריו, כשהיא מדורגת במקום החמישי עם מספר נקודות זהה למקומות 3 ו־4 ופער של חמש נקודות בלבד מהמקום הראשון.



דוידוביץ' התברגה שלשום במקום השישי הכללי אחרי שסיימה את שיוטים 10־12 במקומות 5, 2 ו־2 (בהתאמה). אלא שמאוחר יותר נפסל שיוטה העשירי של מרינה אלבאו הספרדייה (והאלופה האולימפית), וגרם לירידתה למקום השישי ולהעפלתה של הישראלית למקום החמישי. היום תנסה דוידוביץ' לנצל את הניקוד הכפול המוענק בשיוט המדליות ולסיים את התחרות בשלישייה הראשונה.



אגב, אם דוידוביץ' תסיים ראשונה בשיוט המדליות היא צפויה להבטיח לעצמה מקום על הפודיום ללא קשר לתוצאות יריבותיה. בסיטואציה מסוימת הישראלית יכולה לזכות גם במדליית זהב בריו.



חנה קנייזבה מיננקו, צילום: GETTY IMAGES
חנה קנייזבה מיננקו, צילום: GETTY IMAGES



חנה קניזייבה־מיננקו עלתה אתמול לגמר הקפיצה המשולשת בריו לאחר שפסלה פעמיים ועברה בניסיון השלישי והאחרון מרחק של 14.20 מטרים. הגמר ייערך בלילה שבין ראשון לשני. קניזייבה-מיננקו ייצגה באולימפיאדת לונדון 2012 את אוקראינה וסיימה במקום הרביעי עם תוצאה של 14.56 מטרים.



תחרויות נוספות של הספורטאים הישראלים היום בריו: מאור טיורי ולונה קורלימה ישתתפו במרוץ המרתון לנשים (15:30), צמד השחייה הצורנית אנסטסיה גלושקוב וג'ניה טטלבאום יופיעו במוקדמות התרגיל החופשי בדואט (17:00) וגולשי ה־470 דן פרויליך ואייל לוין (בגברים) וגיל כהן ונינה אמיר (נשים) ימשיכו את התחרויות באתר השיט בריו.