"אני גאה בעצמי". שגיא מוקי, הג'ודוקא הישראלי שסיים במקום החמישי באולימפיאדת ריו 2016, התראיין הבוקר (ראשון) לגלי צה"ל ואמר כי הדבר הראשון שהוא עשה כשחזר הביתה זה חיבק את המשפחה ואמר כי "עדיין קצת כואב אבל זה בסדר".



על המשחקים האולימפיים אמר מוקי: "זה חלום שלי מגיל קטן, התחושות אחרי הקרב הן מאוד קשות אבל באמת אם אני מסתכל על התקופה האחרונה, עם כל המשבר הגדול שהיה לי בחודש האחרון, שזו פציעה מאוד קשה ששני דיסקים פרוצים או אם זה שלא התאמנתי בחודש האחרון - להיות חמישי באולימפיאדה זה מאוד מכובד לתקופה הזו", אמר מוקי והוסיף כי "לא רצו בכלל לשלוח אותי, לא רצו לתת לי להתחרות ולא הייתי מוכן לזה. הזריקו לי זריקות, לקחתי משככי כאבים, טסתי והתחריתי למרות הכאבים שהתגברו מקרב לקרב. אני חושב שניצחתי באיזשהו מקום את כל הכאבים, את כל המשבר הגדול הזה".



שגיא מוקי ברבע הגמר באולימפיאדת ריו 2016. צילום: אסף קליגר
שגיא מוקי ברבע הגמר באולימפיאדת ריו 2016. צילום: אסף קליגר



על התקופה שלפני התחרות סיפר כי בשל הכאבים לא הצליח להתכופף וכי כל תנועה קטנה כאבה לו, "זה לא היה פשוט. אחרי התחרות הרגשתי שחזרתי אחורה, ידעתי שזה יהיה ככה כי כשאתה נותן את כל כולך זה מה שבעצם קורה. יש לי מוטו איתו אני בא לחיים ולקרב וזה שברגע שאני מציב מטרה אני אלחם בשבילה ואעשה הכל בשבילה, לצאת מקרב ולדעת שעשיתי הכל ואחרי האולימפיאדה אני יודע שנתתי הכל ואני גאה בעצמי".



מוקי נשאל האם דיבר עם ירדן ג'רבי ואורי ששון לאחר זכייתם במדליית ארד: "דיברתי איתם, את ירדן חיבקתי אבל יום אחרי כבר הטיסו אותי לתל אביב. אני מחכה להם פה ואתן להם חיבוק גדול כשהם יחזרו". כשנשאל מוקי אם אנחנו מעצמת ג'ודו? הוא לא היסס ואמר: "לגמרי, אלה אנשים שעובדים מאוד קשה, אנחנו קמים בבוקר, זה משטר מאוד קפדני של אימונים, של תזונה נכונה, של עבודה, של פסיכולוגים, פיזיותרפיה ואני חושב שכל העבודה הקשה הזו בסוף משתלמת. הייתי רוצה שהג'ודו יקבל את הבמה המגיעה לו".



שגיא מוקי ואורן סמדג'ה באולימפיאדת ריו 2016. צילום: אסף קליגר
שגיא מוקי ואורן סמדג'ה באולימפיאדת ריו 2016. צילום: אסף קליגר



"קיבלתי אלפי הודעות, כולם באמת היו איתי, זה מדהים. הרגשתי שזכיתי באהבת העם, זה מדהים", אמר מוקי. "כל כך רציתי לעשות את זה בשבילי ובשביל אורן, עברנו דרך ממש ארוכה מגיל ארבע, יש בינינו קשר מיוחד. אני לגמרי בטוח שתהיה לנו ההזדמנות הזו בטוקיו 2020 ובפריז 2024, אנחנו נמשיך להתאמן קשה ונעשה את זה".



מוקי הוסיף ואמר כי "התכנון הוא לעבור לקטגוריה של 81 ק"ג. אני חושב שהג'ודו שלי יתאים לזה בצורה יותר טובה ועכשיו זה בבנייה. לעבור קטגוריית משקל לוקח זמן. אני חייב להחלים מהגב ואז אחזור כמו שצריך".