המדליסלטים נחתו בישראל: ירדן ג'רבי ואורי ששון, שזכו כל אחד מהם במדליית ארד במהלך תחרויות הג'ודו באולימפיאדת ריו, שבו הלילה (שני) לישראל, כשהם מלווים בחבריהם למשלחת ובמאמנם אורן סמדג'ה. השניים הופיעו מול הקהל הגדול שחיכה להם, ביניהם בני משפחותיהם שהמתינו להם בציפייה רבה ועיתונאים רבים. כשהם עטורים במדליה בה זכו על צווארם ובחיוך רחב על פניהם, הם ניסו לפלס דרכם אל עבר קרוביהם, תוך שהם חותמים על חולצות ומזכרות, ומחייכים לנוכחים במקום.


בראיון קצר לערוץ 10 באולם הנוסעים הצפוף, אמרה ג'רבי: "מדהים, זה שווה הכל. הייתה שמועה שיהיו כאן הרבה אנשים אבל לא תיארתי לעצמי שככה, זו גאווה". עוד הוסיפה על התוכניות להמשך: "זה כיף גדול שמעריכים את מה שאני עושה. לא עצמתי עין, וקודם אראה את המשפחה כי הם לא היו בריו. אחגוג עם המשפחה ונראה מה יהיה הלאה". 

אורי ששון. צילום: יוני אריאלי
אורי ששון. צילום: יוני אריאלי

 
אולם הקבלה היה מלא עד אפס מקום, והשניים התקבלו בקריאות "אורי, אורי", ו"אל אל ישראל" של אוהדים רבים שהגיעו לקבל את פניהם, כשהם מחזיקים בפרחים ובבלונים. זאת בעקבות ההודעות שפרסמו השניים דרך חשבונות הפייסבוק שלהם, בה קראו לציבור הרחב לפגוש אותם עם הנחיתה בשדה. "מדינה יקרה, אורי, חבריי המשלחת ואני נוחתים בשדה ביום שני הקרוב, נתראה", כתבה ג'רבי. ששון כתב גם הוא: "מה שקורה איתי ביומיים האחרונים זה פשוט לא יתואר. מדינה שלמה שלא מפסיקה לפרגן, לשלוח הודעות בכל דרך אפשרית, כתבות מדהימות, תכניות טלוויזיה שמארחות את המשפחה האהובה שלי, ומחמאות אינסופיות. אני מרגיש כאילו עליתי על רכבת הרים רגשית והלב שלי פשוט עף בלי לעצור. אני משתדל ליהנות מהרגע הכל כך מיוחד הזה. אתם מזומנים להגיע לשדה התעופה, בן גוריון. נוחת ביחד עם ירדן האלופה ושאר חברי משלחת הג'ודו היקרים. תודה תודה תודה". 

ירדן ג'רבי. צילום: יוני אריאלי
ירדן ג'רבי. צילום: יוני אריאלי










 שתי מדליות לישראל בג'ודו

 


 
ג'רבי, הישראלית הראשונה שזכתה במדליה בתחרויות שנערכות בימים אלה בריו, השיגה את הזכייה הנכספת בתום יום ארוך של קרבות בטורניר הג'ודו לנשים עד משקל 63 ק"ג. במהלך הקרב, ג'רבי עלתה ליתרון אחרי יוקו ראשון ומיד לאחר מכן זכתה בוואזרי. לאחר הקרב אמרה בדמעות: "אם זה לא היה פה זה לא היה קורה. אני מקדישה את המדליה הזאת לכל מדינת ישראל, לנבחרת המדהימה שלי, שאולי זה ספורט אינדיבידואלי אבל אנחנו נבחרת אחת".
 
היה זה הישג אישי נהדר לישראלית בת ה-27, שכמובן עורר את המוטיבציה בקרב חבריה, להביא מדליות נוספות. מספר ימים לאחר מכן, זכה הג'ודוקא ששון במדליית ארד בטורניר הג'ודו לגברים מעל משקל 100 ק"ג. ששון העפיל לחצי הגמר בטורניר האולימפי לאחר שלוש ניצחונות מרשימים, הפסיד בחצי לג'ודוקא הצרפתי טדי רינר, שנחשב בעיני רבים לאחד הג'ודוקא הטובים בכל הזמנים ולא הפסיד קרב יותר משש שנים, אך התאושש בקרב על המקום השלישי כשניצח את אלכס מנדוסה הקובני.