החלום למדליה שלישית והיסטורית במשחקים האולימפיים התרחק לפני זמן קצר, לאחר שנבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל השיגה ציון בינוני בתרגיל הסרטים, עם ציון 17.166 נק' בלבד. הבנות ביצעו שתי טעויות קריטיות וקיבלו ניקוד בהתאם.


הסבב השני החל עם תרגיל מעולה של הספרדיות, ולאחר מכן עלתה נבחרת ישראל עם רמיקס לשיר "היא רק רוצה לרקוד". התרגיל היה נראה מצוין, ואף זכה לתשואות רבות מהקהל. אך הציון, של 17.383 נק' לא הספיק לבנות למדליה. בסיכומו של יום, ישראל הגיעה למקום השישי וסיימה עם 34.549 נקודות במצטבר.

"לא מאוכזבות, נחגוג את סיום התחרות ונמשיך הלאה"



אחרי התחרות, התראיינו המתעמלות לערוץ 2 ואמרו כי הן לא מאוכזבות על ההישג שהגיעו אליו: "אנחנו גאות, נתנו את כל מה שיכולנו, אין אכזבה, הולכות לחגוג את סיום התחרות ואחר כך נחשוב מה הלאה", שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה להן כי הן מקור לגאווה. "בנות יקרות שלנו, הייתן נהדרות וההגעה שלכן לגמר היא הישג וגאווה לכולנו"

את הזהב קטפה נבחרת רוסיה, הכסף הלך לנבחרת ספרד ובולגריה זכתה במדליית הארד.


נבחרת ההתעמלות האמנותית, היום. צילום: אסף קליגר
אמש שמו הבנות את כל המחלוקות והצרות שליוו אותן בחודשיים האחרונים בצד, ורקדו כל הדרך אל הגמר שנערך היום (ראשון) בתקווה לנעול את האולימפיאדה עם סוף מתוק במיוחד: מדליה היסטורית. 
הנבחרת, שבה נמצאות אלונה קושבצקי, יובל פילו, אידה מיירין, קרינה ליחבר וקטי לבינה (המחליפה נטלי מנדלסון טסה, אך לא שותפה), עלו שניות על המזרן אל המזרן ופתחו את התחרות הקבוצתית בתרגיל החישוקים. המתעמלות עברו את התרגיל בהצלחה, בלי הפלות וטעויות, כשקהל מעודד אותן. הן זכו לציון סביר של 17.250 נקודות, כנראה משום שהיו הראשונות, בציון 8.55 עבור דרגת הקושי ו־8.7 עבור הביצוע. בתום הסיבוב הן דורגו במקום השביעי, כשרק שמונה הראשונות מעפילות לגמר.