מוצרים עם אחוז נמוך של אלכוהול, כמו בייליס, הוזלו. חוטינר מעלה זכרונות מאירלנד, מקום שיש בו תרבות אלכוהול אמיתית, ומציע לקיפניס להיות גבר ולהזמין אייריש קרים על הבר

לפני כשמונה שנים נסעתי בענייני עבודה לצפון אירלנד. העבודה שלי לקחה אותי לכמה ימים של פגישות ולימודים בעיירה קטנה שמפורסמת בשבע טחנות קמח הממוקמות על נהר שנקרא בוש. ישנתי בעיירה סמוכה, בשם פורט ראש, וממש כשהגעתי הייתי חייב בירה קטנה ואיזה ויסקי מקומי. אחרי כמה כוסות התחלתי לקשקש עם זקן חביב שישב לידי על הבר, והסתבר שהוא יושב מדי יום על אותו כסא כבר 43 שנה. לאחר ששתה כמה פיינטים הזמין האיש בייליס אייריש קרים. כששאלתי אותו למה הוא שותה משקה של ילדים הוא ענה לי שזה יופי של קינוח וכוסית אחרונה נהדרת לסיום היום. זו היתה דוגמא מצוינת להבדל בין אנשים ששותים אלכוהול לבין אנשים שחיים בתרבות אלכוהול. הם לא שותים בשביל הפוזה אלא לפי הצורך, הטעם והסיטואציה. איזה כיף. נראה אתכם תופסים את אחד מחברי השתיה שלכם או את קיפניס מזמינים בייליס או ליקר אחר בבר נחשב בתל אביב.

בייליס
בייליס
  הסיפור של בייליס מתחיל בשנת 1974 באירלנד, כאשר אר. איי. בייליס החל לייצר את האייריש קרים הממותג הראשון. המשקה נוצר מערבוב של שמנת אירית משובחת, וויסקי אירי, קפה, וניל, קרמל וסוכר שעוברים תהליך בכדי למנוע את הפרדות המשקה בבקבוק או בכוס. הצלחת המותג הביאה לרכישתו על ידי תאגיד דיאג'ו וגם אם חלק מהעובדים התחלף עם הזמן העובדות החשובות ביותר נשארו בעסק: 40,000 פרות איריות שגדלות באחו ומפיקות מעל 4 מיליון ליטר שמנת בשנה עבור יצור הבייליס בלבד. הכמות המטורפת הזאת מהווה 4.5% מתפוקת החלב באירלנד, אחת ממדינות החלב המובילות, בשנה. אחד הדברים הטובים שקרו בעקבות הרפורמה הוא הוזלת מוצרים עם אחוז אלכוהול נמוך. לבייליס 17% אלכוהול ולכן בעקבות הרפורמה הוזל מחיר הבקבוק ואפשר למצוא אותו כיום בארץ במחירים של פחות מ100 ₪. שווה להיזכר במשקה, קצת בקפה או במקום קינוח דרינק קטן לסיום הערב. לא סתם הוא אחד המשקאות הנמכרים בעולם והליקר הנמכר ביותר. בכל זאת 40,000 פרות עבדו עליו קשה.