אי אפשר להשיג פרנט ברנקה, אבל שני חברים – איש אלכוהול ורוקח המתמחה בצמחי מרפא – החלו לייצר גירסה מקומית מוצלחת על בסיס עשבים ים-תיכוניים. חוטינר על האובר ועל ההיסטוריה של הטינקטורות

משחר האנושות חיפשו בני האדם תרופות כאלו ואחרות שירפאו מיני מיחושים וכאבים. אלמנטים בוטניים שונים – שורשים, עלים, פרחים וענפים – הפכו בדרך של ניסוי וטעיה לאבקות, תמיסות ומרקחות משונות. המצאת טכניקת הזיקוק היתה יום העצמאות של מיני רוקחים ואלכימאים, שהחלו להמיס את אותם צמחים ואבקות בתוך נוזלים אלכוהולים שונים. כך נולדה שיטת המיצוי של צמחים באלכוהול, הנקראת בלטינית 'טינקטורה', שיטה המשמרת ומעבירה אל נוזל ההשריה את התכונות הטובות של הטבע.

1382152_738078899552688_992385981_n
1382152_738078899552688_992385981_n
  אותן טינקטורות החלו להרקח בבתי מרקחת ובמנזרים ברחבי העולם ונודעו בעיקר ברחבי גרמניה או האימפריה האוסטרו הונגרית. התרופות נקראו במגוון שמות כמו ביטר, אלקסיר, הרבל טוניק" ועוד. חלק מאותם שיקויים ומרקחות הפכו למותגים בינלאומיים ומוכרים לכל שתיין עד היום: הפרנט ברנקה האיטלקי, האוניקום ההונגרי, אונדרברג וייגרמייסטר הגרמנים ואפילו אנגוסטורה ביטרס מדרום אמריקה. עכשיו, שחסר לנו פרנט ברנקה בארץ, וגם האוניקום המיובא הוא הגירסא המתוקה של המותג, נחלצו לעזרתנו שני חברים יקרים: עידן עוז הוא המנהל המקצועי של החברה הסקוטית ואיש אלכוהול מוכר בארץ; וחברו הטוב טל קירשהיימר, שהוא רוקח, בעל בית מרקחת כנרת בכפר סבא ומומחה לצמחי מרפא טבעיים. החברים עבדו על Uber כשמונה שנים בכדי להגיע לתוצאה הסופית. את האובר שלהם הם מייצרים לפי המסורת העתיקה של הטינקטורות והוא נרקח מעשרות צמחים שונים אשר נבחרו בזכות הטעם והתכונות המעוררות והממריצות שבהם. ה ÜBER הוא משקה ישראלי מקורי ומקומי המיוצר ברובו מצמחי מרפא ועשבים ים-תיכוניים הנפוצים בארצנו. על התווית האוברמן - האדם העליון של ניטשה באינטרפרטציה אישית... התוצאה מזכירה קצת את הברנקה מנטה – משקה מריר עם מנטה רעננה ומתיקות עם סיומת של ציפורן שהולכת ומתייבשת בפה. ובקיצור – אחלה מוצר, שכרגע ניתן למצוא בעיקר בברים או במסעדות בתל אביב. המוצר נמכר בבקבוקים של 250 מ"ל בלבד בסביבות ה-90 ₪ לצרכן בחנות והוא מכיל 44% אלכוהול.