מירה איתן לא הספיקה לטעום את כל 120 הקוקטיילים בפופ-אפ בר המדובר של דן קרייצר ב'גאולה', אז היא הבטיחה לחזור...

דן קרייצר נולד בארץ ונסע בבחרותו לאפריקה, לאירופה, שהה כמה שנים בניו יורק וכמה שנים גם בוונקובר. והוא בכלל רצה להתמקד במוזיקה. אבל לאחר שסיים תואר ראשון כנגן קונטרבס ג'אז, החיים דווקא לקחו אותו למקום אחר. עד מהרה התאהב קרייצר במקצועות הבר ובעולם הקוקטיילים הצבעוני. ככה זה. לא תמיד התכנונים שלנו יוצאים לפועל, ובמקרה של קרייצר - אנחנו רק נהנים מכך, כי לדן יש פרויקט חדש - פלטפורמה מקצועית ומעשירה, שמביאה אלינו מוצר אלגנטי ומושקע, מקצועי ומאלף, אותו הוא מריץ ביחד עם זוגתו היפה והמוכשרת.

מה שהיה חסר להם כאן זה הקלאסיקה של הברים שהיו בשנות ה-20 ועד לסוף תקופת היובש... (איורים: עפרה קובלינר)
מה שהיה חסר להם כאן זה הקלאסיקה של הברים שהיו בשנות ה-20 ועד לסוף תקופת היובש... (איורים: עפרה קובלינר)
מה שחסר כאן זה הקלאסיקה של הברים שהיו משנות ה-20 ועד לסוף תקופת היובש... (איורים: עפרה קובלינר) אחרי לא מעט שנים של לימודים ועבודות בגולה בעולם הברים, חזר דן לפני כשנתיים וחצי לארץ עם הידע והניסיון שצבר בשיטוטיו, המשיך לעסוק בתחום, וכיום הוא עוסק בעיקר בייעוץ למסעדות ועוד. אחד מהרעיונות שהיו לו היה לפתוח בר משלו עם שותף. השניים חיפשו מה חסר להם בברים המקומיים שלנו, עד שלבסוף הבינו שמה שחסר להם כאן זה הקלאסיקה של הברים שהיו משנות ה-20 ועד לסוף תקופת היובש. ואז נולד רעיון ה'פופאפ' שדי מהר החל לקרום עור וגידים. בר הפופאפ, המיועד להימשך במשך חודש, הוקם במיני בר של ה'גאולה', ובמסגרתו מגיש דן, החל מה-7 בפברואר, את מיטב הקוקטיילים מעידן 'תור הזהב' של עולם המשקאות. "המטרה היא לחשוף את הקהל לעולם משקאות מדהים ומגוון המהווה את הבסיס לתרבות השתייה המודרנית", אומר דן. האווירה והעיצוב של החלל האינטימי משקפת גם היא את רוח התקופה המפוארת, בנוסף לשירות חם והבלתי מתפשר של דן, לצד ידע נרחב ביותר בנושא המשקאות, התקופה והברמנים האייקוניים שלה. "משקאות קלאסיים אלה הם לרוב נחלתם של אנשי תעשיית המשקאות, יודעי דבר", מוסיף דן. קהל היעד של הפרויקט הוא הקהל המקצועי שאנשיו יוכלו להגיע וליהנות מהיצע המשקאות הרחב בסגנון 'תור הזהב'. מה שלא מונע כמובן מהקהל הרחב - חובבי ברי הקוקטיילים - להיחשף גם כן למקורות של תרבות השתייה בבר הקטנטן שמפעיל דן.
גולדן אייג' פופאפ בר - אווירה ב
גולדן אייג' פופאפ בר - אווירה ב
במסגרת ההכנות להקמתו של הפופאפ בר, ערך קרייצר, בעזרת יבואנית האלכוהול אקרמן, ספרון קוקטיילים מאויר מקסים, בעיצובה של מאיה קלינגר, שאני ממש חייבת שיהיה בספרייה שלי (למרות שכרגע יש רק 10 עותקים ממנו...). תפריט הקוקטיילים של הפופאפ בר הוא בעצם אותו הספרון שמכיל 123 משקאות - מעין אנציקלופדיה של קוקטיילים קלאסיים עד לתקופת היובש - ובו לכל משקה מוקדש עמוד בו מופיע איור של המשקה הממחיש את מרכיביו ופירוט על ההיסטוריה של המשקה. לאיורים הנהדרים שבספרון הקוקטיילים אחראית עפרה קובלינר - מאיירת מאוד מוכשרת שכבר זכתה בעבר פרסים רבים עבור איוריה המיוחדים. עפרה, שאיירה כל קוקטייל ביד, העניקה לכל קוקטייל אופי מיוחד משלו. התוצאה מרשימה במיוחד והבחירה במאיירת מוכיחה את עצמה. יש רק חודש, לכו לראות, להחכים ובעיקר - ליהנות.   גולדן אייג' פופ-אפ בר. מיני-בר הגאולה, גאולה 51, תל-אביב