טל חוטינר ויוסי בוזנח נסעו לרמת הגולן ופגשו שד טזמני שהקים יקב כשר שנפגע מפגז סורי טועה. מבולבלים? תקראו את הכתבה ותבינו הכל

לפני כמה חודשים הגענו, האדון בוזנח ואנוכי, לעין זיוון. הבטחנו לטל פלטר שנגיע בבוקר. קפה קטן לפני שיצאנו, יציאה לדרך, עוד קפה קטן בכביש 6, ואז ישר ודי מהר לצפון הגולן. השעה הייתה בערך 11:00 בבוקר, כלומר די מוקדם להיות בעין זיוון.

לא נח לרגע. טל פלטר
לא נח לרגע. טל פלטר
לא נח לרגע. טל פלטר איך שחנינו ראינו בזווית העין משהו תזזיתי כמו שד טזמני רץ ממקום למקום וקורא לנו לבוא לראות משהו. התרחקנו כמה עשרות מטרים מיקב פלטר בתוך המתחם ואז הכריז השד הטזמני, הידוע יותר בשמו המקורי - טל פלטר, "זה היקב הכשר. הקמתי אותו היום בבוקר". מי שמכיר את האיש יודע שאם הוא לא רץ ועובד הוא עושה ילדים או יין. רוב חובבי היין מכירים את יקב פלטר שהוקם בשנת 2001 ולמרות שהמשפחה והיקב הזה נראים תמיד כאילו הם עוברים מתחת לרדאר אפשר למצוא את היינות שלהם בכל מקום חשוב או נחשב. את הדילמה של יקבים רבים האם להפוך לכשרים כדי להרחיב שוק ויצוא או להישאר לא כשרים ובלי הצורך בכמה חובשי כיפה שמסתובבים בין הרגליים פתרו בפלטר על ידי הקמת יקב אח קרוב ללב וליקב המקורי. וכך, במבנה סמוך וחדש, הוקם היקב הכשר מבית פלטר, "מטר" שמו בישראל. לפני כשלושה שבועות פגז שזלג מסוריה (בדרום הירי מטפטף ובגולן הוא זולג) התפוצץ לו על גג המבנה של היקב החדש. רסיסים רבים חדרו למבנה פצעו את אחד מעובדי היקב (המשגיח...) חוררו הרבה חביות ומיכלי תסיסה ויצרו מפלי יין שנשפך לארץ. היקב מתאושש והיינות שיצאו ממנו וטעמנו לא נפגעו – לא מהסורים וגם לא מהכשרות. מטר שנין בלאן 2013 הענבים הגיעו מהכרמים של ערן רז במצפה רמון וגדלו על אדמת לס, ניחוחות נהדרים (רציתי להגיד פגז אבל לא נעים) של פרי הדר עדין ופירות צהבהבים עם טיפונת עץ ברקע ומינרליות. מטר, סובניון בלאן סמיון 2013 ענבי סוביניון צפוניים וסמיון מהרי ירושלים, יין כמעט שקוף כמו שפלטר יודע לעשות, עם שילוב נהדר בין עשבוניות, חמיצות טובה ופרי טרופי עדין. יש גם שרדונה ששכב בחביות, פטי ורדו בשרי, עבה וטוב וקומולוס שהוא בלנד קברנה מרלו וקברנה פרנק שהוא יין סמיך וכמעט לעיס שפשוט דורש סטייק לידו. בקיצור , חפשו בחנויות.  
sblanc_semillon_pelter
sblanc_semillon_pelter