בקארדי לגאסי 2016 כבר מחממת מנועים. רוצים להתחרות בגמר העולמי? כל מה שנדרש מכם הוא יצירתיות – וכן, גם מייל קטן אחד...

אם היה דבר אחד שהיה ברור לכל מי שנחשף לתחרות הקודמת של "בקארדי לגאסי", הרי זה שלאור הרמה הגבוהה שהופגנה בה, יקבלו הברמנים הישראלים הזדמנות להתחרות גם על מקום בגמר 2016 שייערך בסן-פרנסיסקו.

קוקטייל שקל לשכפל אותו ושיכול לקסום באותה הקלות לברמנים ולקוחות מניו-יורק ועד טוקיו (צילומים: אמיר יעקובי Legacy Israel Finals)
קוקטייל שקל לשכפל אותו ושיכול לקסום באותה הקלות לברמנים ולקוחות מניו-יורק ועד טוקיו (צילומים: אמיר יעקובי Legacy Israel Finals)
קוקטייל שיצליח לקסום בקלות לברמנים ולקוחות מניו-יורק ועד טוקיו (צילומים: אמיר יעקובי Legacy Israel Finals) ואכן, בימים הקרובים ייפתח השלב הראשון שבסופו מקווה כל ברמן לאחוז בכרטיס הטיסה המיוחל... בניגוד לתחרויות ברמנים אחרות, "בקארדי לגאסי" כמתחייב משמה, עוסקת במורשת, המטרה היא למצוא קוקטייל שיוכל להיכנס לספר מתכונים גם בעוד עשרות שנים, משהו שיש בו הרמוניה שתוכל לשיני הזמן, המקום והאופנה. קוקטייל אותו מחפשים קברניטי הבקארדי לגאסי הוא קוקטייל שקל לשכפל אותו ושיכול לקסום באותה הקלות לברמנים ולקוחות מניו-יורק ועד טוקיו, מלונדון ועד קייפטאון, כמו הדאקירי, המוחיטו, ה"דייזי דה סנטיאגו" ועוד שמות שגורמים לכולנו לחלום בספרדית. קוקטייל "לגאסי" שכזה, חייב להיות לא רק טעים, יצירתי ומתוחכם, אלא גם כזה שיתקשר לסיפור אותנטי, כיאה למורשת של בקארדי. רוצים דוגמא? בבקשה: הקוקטייל שזכה בתחרות בשנה שעברה, ה" French Governor" של עומר גזית, השתעשע בשאלה, מה היה קורה אילו ליאון בוטולייה, השותף הצרפתי של דון פקונדו בקארדי (שפתח אתו את מזקקת בקארדי ופיתח אתו את המתכון לרום, עד שחלקו נרכש בידי משפחת בקארדי), היה עדיין חלק אינטגרלי מהחברה... האם לצד הקוקטיילים הקלאסיים של בקארדי כמו המוחיטו והדאקירי בעלי האופי הלטיני, היינו זוכים לקוקטיילים קלאסיים של בקארדי בעלי אופי צרפתי כמו קוקטייל שמפניה למשל?
לקראת בקארדי לגאסי 2016 - אווירה - צלם מאור יעקובי.jpg
לקראת בקארדי לגאסי 2016 - אווירה - צלם מאור יעקובי.jpg
בניגוד לתחרויות ברמנים אחרות, הבוחנות את המתכון או את היכולת של הברמן להעמיד מתכון טוב וטעים - בוחנת בקארדי לגאסי גם את יכולת השיווק של הברמן ומידת היצירתיות בניסיון שלו להפוך את הדרינק שלו לקוקטייל מוכר ובעל יכולת טובה יותר לשרוד את מבחן הזמן. לאחר שלב חצי הגמר, ייבחרו 3 ברמנים שיזכו לתקציב מחברת בקארדי – כדי שיוכלו להקדיש כמה חודשים לקידום ושיווק הקוקטייל שלהם. מסע הקידום הזה, בשנה שעברה, לקח את עומר גזית, ברמן צעיר ומוכשר מבר "קטן" בתל-אביב, להתארח בברים הטובים ביותר בעולם ולהציג את הקוקטייל. בנוסף למסע הקסום הזה, עורר עומר לא מעט עניין בקרב עיתונות-מקצועית זרה ואף הצליח להרשים את גאי סריגן, עיתונאי, ברמן ומחבר רשימת 101 הקוקטיילים הטובים ביותר בעולם לשנת 2014. התחרות שהתקיימה בישראל לראשונה בשנה שעברה, הביאה ארצה כמה אורחים בדמות אחדים מהברמנים הטובים והמוכרים ביותר בעולם שהדריכו את הקולגות המקומיים במטרה למצות טוב יותר את הפוטנציאל הטמון בהם. בנוסף, וכחלק מההכנות לתחרות, נשלח גזית למחנה אימון בקפריסין ביחד עם זוכים ממדינות נוספות, כדי להתכונן ולהתמקצע לקראת הגמר העולמי. קצת קשה להאמין, אבל אחרי כל זה, יש עוד פרס נחשב למנצח התחרות העולמית בדמות "ג'וב החלומות" כשגריר מותג בקארדי ברחבי העולם, מה שאומר, בגדול, ללכת לישון במחלקת העסקים בטיסה שיוצאת מווגאס ולהתעורר במקאו. אם נראה לכם שתוכלו להתמודד עם הג'ט-לג, הנה הצעד הראשון: רוקחים מתכון מתאים לתנאי התחרות: * מתכון פשוט להכנה שיכול להיות משוכפל בפשטות בכמה שיותר מקומות. * מרכיבים פשוטים וזמינים (לא איזוריים) על-מנת להגביר את היכולת של ברמנים בעולם לרקוח אותו. * בסיס הקוקטייל חייב להיות בקארדי לבן או בקארדי גולד. * על הקוקטייל לכלול עד 6 מרכיבים לכל היותר. אחרי שמסיימים את שלב החשיבה, נכנסים לאתר www.bacardilegacy.com מזינים את הפרטים שלכם ומיד לאחר מכן יישלח אליכם טופס הרשמה שאותו יש למלא ולשלוח בצירוף המתכון שלכם. בשלב הזה מומלץ להחזיק חזק את האצבעות המנערות את השייקר. בהצלחה מסנהדרינק!   סרטון קידום הקוקטייל של עומר גזית https://www.facebook.com/frenchgov/videos/vb.653305741456062/703339909785978/?type=2&theater   סרטון ממחנה האימון של עומר גזית בקפריסין https://www.facebook.com/frenchgov/videos/vb.653305741456062/753478864772082/?type=2&theater   סרטון גמר בקארדי לגאסי העולמי 2015 באוסטרליה