מירה איתן לא רואה בעיניים וגם לא פוחדת מדם, אבל אם פעם מישהו היה מציע לה לשתות 'בלאדי מרי' מתוך אינפוזיה, היא היתה שולחת אותו להסתכלות...

לאחרונה הביעו בפני חברים רבים את דאגתם הכנה, לאחר שראו בפייסבוק ובאינסטגרם שלי תמונה של אינפוזיה מלאה נוזל אדום כדם, שנראתה כמחוברת ישירות אליי. נראה לי שהם נרגעו אחרי שהואילו לקרוא את הכתובת על האינפוזיה: !!!Bloody Mary. כן, בדיוק כמו שאתם קוראים, אותו קוקטייל ותיק ונהדר, בתוך אינפוזיה. אוקיי, לא בדיוק ישירות לווריד, אבל עם קש תומך.

חלום של אינפוזיה - קוקטיילים מלאי השראה, בהגשה מושכת ומסקרנת, במגוון טעמים קיציים ויצירתיים... (צילומים:יח"צ, זיו כהן)
חלום של אינפוזיה - קוקטיילים מלאי השראה, בהגשה מושכת ומסקרנת, במגוון טעמים קיציים ויצירתיים... (צילומים:יח"צ, זיו כהן)
קוקטיילים מלאי השראה, בהגשה מושכת ומסקרנת, במגוון טעמים קיציים ויצירתיים... (צילומים:יח"צ, זיו כהן)

כל זה קרה לי בשבוע שעבר אחרי שיותם שילה, מבעלי הקוקטייל בר היצירתי 'דאבל סטנדרט', הזמין אותי לטעום מתפריט הקיץ החדש של המקום. תמיד מרתק אותי להגיע לבר קוקטיילים מקצועי ומוקפד כל-כך, להביט במשקאות המושקעים ומעוררי ההתפעלות במגוון צבעים וצורות, בכלי ההגשה פורצי גבולות הדמיון ובמוחות הקודחים של המיקסולוגים.

דאבל סטנדרט
דאבל סטנדרט

"יש פה הרבה טעמים מרעננים של קיץ, קוקטיילים מהחבית, וגם אקוויט שעשינו בעצמנו", סיפר לי יותם בחיוך ממרום גובהו, ומיד גיבה את דבריו במספר קוקטיילים מופלאים שהציג מתוך תפריט אוכל חדש של השף אסי לוי, שייצר מנות המשלבות קולינאריה ואלכוהול להשלמת החוויה.

מתוך תפריט האלכוהול הופיעו קוקטיילים מלאי השראה, בהגשה מושכת ומסקרנת, במגוון טעמים פירותיים, קיציים ויצירתיים, שחלקם אפילו נמזגו ישירות מתוך ברז החבית. כל קוקטייל מוגש בכוס ייחודית אחרת: כוס בצורת אננס מוזהב, בצורת גולגולת, ציפור, זר פרחים, אינפוזיה ועוד, ואין פשרות, אין כוסות בנאליות. הברמנים משקיעים את כל כולם בכל קוקטייל וקוקטייל.

דאבל סטנדרט
דאבל סטנדרט

כמה קוקטיילים תוצרת בית הנתונים בבקבוקונים קטנים של בתי-מרקחת לכדו את תשומת לבי, ביניהם אקוויט, אותו עושים במקום מוודקה שעוברת שלוש השריות, זרעי כוסברה, שמיר ועוד, זסטים של לימון, פלפל אנגלי וקימל. וגם, רום טרופי שעשוי מרום מעורבב עם בננה ותבלינים טרופיים.

אז הנה לכם סיבה טובה לצאת מהבית בחום הקיץ, להגיע לדיזנגוף פינת נורדאו, ולשבת על פינת הרחוב הסואן עם Blood bath, Mexican vasper, או Aquavit & tonic ביד, ולצדם פיצה של רטטוי וכמהין, פאטה כבד בוויסקי עדין, מיני פורטובלו או מיני בורגרים מפורקים.

יש לי הרגשה שגם מאיר דיזנגוף, שעוד בחייו נחשב ל"אבי העיר תל-אביב", היה אוהב את מה שקורה בעירו האהובה. וכך גם נוכיח למקס נורדאו, הוגה הדעות הציוני הסוער והשמרן שתמך ברעיון תכנית אוגנדה, שלא ממש רע לנו בעיר העברית הראשונה. אפילו חם בה קצת פחות מבאוגנדה.

דאבל סטנדרט
דאבל סטנדרט

Blood bath - קוקטייל וודקה בהשריית שום שמיר עם עגבניות בתיבול ביתי, המוגש בשקית אינפוזיה מיוחדת, שקשה להישאר אליה אדיש. Mexican vasper - קוקטייל עם טקילה לבנה, וורמוט 'לילט' לבן, הל, קינמון וציפורן, שמוגש, לא פחות ולא יותר, בכוס בצורת ציפור, שבחלקה האחורי (אם נתבטא בעדינות) תקוע קש, ממנו יונקים את הקוקטייל. Red Fizzy and Easy - קוקטייל עם ג'ין, מחית פטל ביתי, ג'ינג'ר וליקר מנדרינות, שמוגש על זר פרחים לראש, שממנו משתלשלת צינורית ישירות לפה. Aquavit & tonic - קוקטייל המכיל תזקיק דגנים לבן, קימל, כוסברה וטוניק. קוקטייל מהחבית, שנרקח במקום בהשריה של תזקיק לבן עם 12 תבלינים, ומוגש בבקבוקון בית-מרקחת של פעם. Solero - קוקטייל קיצי ומרענן המכיל רום, מנגו, פסיפלורה וסירופ עגבניות שרי בטעם פירותי.

דאבל סטנדרט. דיזנגוף 247, תל-אביב