סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'סבידה' בעכו…

לעכו הגעתי בעקבות החיפוש הבלתי פוסק אחרי מקומות מעניינים ובניסיון לאתר מקומות שמוזגים בירה איכותית וטובה. בר קטן, מסעדה, פאב שכונתי או מקום שמחזיק סוללת ברזים. לא חשוב, העיקר שהבירה תהיה טובה, טרייה והמזיגה נכונה ואיכותית. בירור קצר העלה בחכה את 'סבידה', דיונון בשבילכם. מסעדת דגים שכל הקונספט שלה בנוי סביב נדיבותו של הים, בכל יום מחדש.

המזיגה הנכונה, הכוסות הנקיות והבירה הטרייה ב'סבידה' השכיחו מאתנו את החברים שחיכו בהמשך... (צילום:גדי דבירי)
המזיגה הנכונה, הכוסות הנקיות והבירה הטרייה ב'סבידה' השכיחו מאתנו את החברים שחיכו בהמשך... (צילום:גדי דבירי)
המזיגה הנכונה, הכוסות הנקיות והבירה הטרייה השכיחו מאתנו את החברים שחיכו בהמשך... (צילום:גדי דבירי)

כבר ביקרתי בעבר ב'סבידה', ביקור שהשאיר זיכרון נעים וטעים במיוחד. לאחרונה, הם עברו מקום וזאת בהחלט היתה סיבה מספיק טובה לעלות על הרכבת לעכו ומשם נסיעה קצרה במונית ואנחנו שם. ומי זה אנחנו? יצאנו שלשה מתל-אביב ועד הערב התרחבנו ל-9 אנשים. שלשה מחיפה, שניים מטבריה, ואחד אלוהינו... סתאאאם, מנהריה, ששמחו להצטרף לבירה ואוכל טוב.

אוהד ודן הם הבעלים של 'סבידה' ואחראים על כל מה שקורה שם כולל הכנת האוכל. אוהד מספר שהם מתבססים על חומרי גלם מקומיים ועונתיים. גם את הדגים הם קונים מדייגים מקומיים. "רצינו לפתוח מקום איכותי שמגיש דגים, ומכאן זה התפתח למקום כמו שהוא היום", הוא מרחיב.

כמו בטברנות ביוון

ומה זה אומר? ב'סבידה' הקונספט כזה: תפריט הדגים תלוי במה שהים נתן באותו היום והמנות שמוגשות הן בהתאם. כובשים, מעשנים, מכינים סלט, חריימה - תלוי בסוגי הדגים שעלו ברשת. ישבנו בחצר היפה ביום קר, מנסים לתפוס קרני שמש חורפית. היה משהו באווירה השלווה והרגועה שהזכיר לי פינות חמד וטברנות ביוון. מפה לשם פתחנו שולחן, ועוד איזה שולחן. עם הדגים מגיע מבחר גדול של סלטים ולחם, הכל מתוצרת המקום.

גם תחום האלכוהול לא מקופח כאן ועל המדף אפשר למצוא מבחר גדול של משקאות אניס, ג'ין, משקאות של יוליוס מהמזקקה של ג'וב הרגיל וגם מגוון רחב של קוקטיילים מעולים. תחום הבירה במקום הוא אמנם צנוע יותר, אבל יושב בול על האוכל. ברז Gosser ובירה טייבה מהבקבוק.

אז מה היה לנו שם?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדת המזיגה פשוטה מאוד, פונקציונלית ונקייה. מתוך שלושת הברזים, רק אחד "מאויש" ויש מחשבה להוסיף עוד ברז בקרוב.

הגשה
הגשה

הגשה: הבירה שהזמנו הגיעה בכוסות ממותגות ונקיות. ההגשה היתה אמנם על-גבי תחתית, אך לא תואמת.

איכות
איכות

איכות: מקום שהחליט למזוג בירה צריך לעמוד בכללי המזיגה האיכותית. בירה היא בירה ולא משנה היכן היא נמזגת, היא צריכה להיות טובה. הבירה שהוגשה לנו ב'סבידה' היתה ההוכחה לכך שלא חייבים להיקרא בר או פאב ולהחזיק סוללה ארוכה של ברזים כדי למזוג בירה איכותית, טרייה וטובה.

טעימות
טעימות

טעימות: לא הוגשו נשנושים כלשהם על חשבון הבית ליד הבירה, אך הקונספט במקום אינו מצריך זאת. הרעיון במקום הוא שתמורת סכום קבוע 100-150 ₪, פותחים שולחן עשיר ומגוון מכל טוב הארץ. אנחנו התקשינו לסיים את כל מה שהוגש כאן ובקושי רב קמנו בסוף מהכיסא.

חוויה
חוויה

חוויה: מדובר במקום ששם דגש על אלכוהול איכותי. המזיגה הנכונה, הכוסות הנקיות והבירה הטרייה - כל אלה חברו לאוכל הטעים והאווירה השמחה שהשכיחה מאתנו את החברים שחיכו בהמשך הדרך.

ציון
ציון

ציון סופי: מדובר במקום נחמד ביותר המוזג בירה בצורה ראויה. אפשרות ההגעה ברכבת מבטלת את התירוצים כמו: "אין לי כח", "זה רחוק", אי-אפשר לשתות כי נוהגים" ועוד שלל תירוצים.

מומלץ סנהדרינק!
תו איכות 2017
תו איכות 2017

סבידה. צלאח א-דין 14, עכו העתיקה