סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'שפילד' ברחובות…

מכירים את זה שיש לכם לפעמים דודא לגינס. לי זה קורה בערך פעם בחודש. הגוף משדר לי אותות שהוא חייב כמה פיינטים של גינס. יש משהו סקסי בבירה הזאת. טקס המזיגה, הצבע, הקצף הקרמי, הטעם, הגוף המלא, המרקם, שובל התחרה בלגית שנשאר. אתמול בערב הייתי חייב כזאת, אז קפצתי ל'שפילד' - בר אנגלי בפארק המדע ברחובות. העיר שפילד נמצאת בדרום-יורקשייר בבריטניה וידועה בעיקר בזכות האהבה הגדולה של תושביה לבירה וכדורגל. בר שפילד ממשיך את דרכה של שפילד העיר ועושה לה המון כבוד.

בא לכם לצאת לטיול קצר לעיר שפילד ואין לכם כסף כרגע? בואו לכאן ותרגיש שאתם שם... (צלם: תומר כורם)
בא לכם לצאת לטיול קצר לעיר שפילד ואין לכם כסף כרגע? בואו לכאן ותרגיש שאתם שם... (צלם: תומר כורם)
בא לכם לצאת לטיול קצר לעיר שפילד ואין לכם כסף כרגע? בואו לכאן ותרגיש שאתם שם... (צלם: תומר כורם)

הגעתי לבר באמצע לילה קפוא. יש פינת ישיבה בחוץ באוויר הפתוח - שפחות התאימה לי הערב – וגם מרפסת מקורה ומחוממת, אבל העדפתי לשבת על הבר - סוג של פטיש כזה לראות ברזים של בירה בפעולה. בפנים המקום מלא אנשים ומפוצץ אנרגיות טובות, מוזיקה פצצה בווליום גבוה, פינות ישיבה מגניבות, שולחן סנוקר ו-3 מסכים גדולים שמשדרים כדורגל. באמצע ישנו בר מכובד שעליו עשרות בקבוקי וויסקי ואלכוהול, ומסביב המון עץ שמעניק למקום תחושת חמימות. עכשיו רק נשאר לי לקוות שגם הבירה תהיה טובה ואז אני אהיה מאושר.

חצי גינס ועוד חצי

הבר מתהדר בסוללת ברזי בירה, ביניהן: קרלסברג, טובורג, סטלה ארטואה, ווינשטפן, ויטוס, לף בראון, לף בלונד, גולדסטאר, גולדסטאר SLOWBREW, הייניקן, מלכה אדמונית, מלכה בהירה, לה שוף, מארדסו, ליפמנס וגינס. "מה בשבילך?", שאל הברמן. "חצי גינס ועוד חצי", עניתי בחיוך ענקי. ברז הגינס עומד בפינת כבוד והברמן מתחיל בטקס המזיגה ומוזג בדיוק לפי הכללים. בכוס של גינס כמובן. עד כאן אני מרוצה.

ואז מגיעה הכוס ומונחת על-גבי תחתית, אבל לא של גינס. הרמה, לגימה ואז החיוך המוכר הכל-כך נעים אחרי לגימה של בירה טרייה טעימה, בטמפרטורה הנכונה, בהגזה הנכונה ובמרקם הנכון. אחרי עוד שני פיינט של גינס ושיחה נעימה, החלטתי לנסות 'מלכה בהירה', שגם אליה יש לי אהבה מאוד גדולה. גם כאן יש לנו מזיגה לפי כל הכללים, כוס ממותגת נקייה, ובירה טרייה קרה. לסיום לקחתי גולדסטאר וגם כאן הסיפור חזר על עצמו. לקחתי לגימה גדולה, התקשרתי לראש עיריית שפילד ואמרתי לו שירשום לפניו שברחובות עושים כבוד לשם שפילד. שאפו.

אז מה היה לנו שם?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדות המזיגה נקיות ומסודרות הבירות נמזגות לפי כל הכללים.

הגשה
הגשה

הגשה: הבירות מוגשות בכוסות ממותגות ומונחות על-גבי תחתיות, רק לא בהכרח כאלה התואמות את סוג הבירה.

איכות
איכות

איכות: הבירות שהוגשו לי היו טריות וטעימות, הן הגיעו עם ראש קצף יפה והשאירו אחריהן שובל של תחרה בלגית קרמית.

טעימות
טעימות

טעימות: הבירה מוגשת ללא נשנושים כלשהם חל חשבון הבית, אך המקום מציע תפריט נחמד ומגוון ללוות אתו את הבירה.

חוויה
חוויה

חוויה: יש לכם דודא לגינס? בא לכם לצאת לטיול קצר לעיר שפילד ואין לכם כסף כרגע? בואו לכאן ותרגיש שאתם שם.

ציון
ציון

ציון סופי:  תמיד כיף לפגוש מקום שיודע לעשות כבוד לבירה. שפילד הוא בהחלט מקום שראוי לקבל את תו המזיגה האיכותית של סנהנדריק.

מומלץ סנהדרינק!
תו איכות 2017
תו איכות 2017

שפילד. מאיר וייסגל 2, פארק המדע, רחובות