סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'קפה יהושע' בירושלים…

"לך לעזה?!". כן, אם אתם לא ירושלמים, האמירה הזאת אולי לא תבוא לכם בטוב, אבל לירושלים, העיר שחולקה לה יחדיו, יש שפה אחרת. כך, למשל, כששואלים ירושלמי "אם הוא בא לעיר"?, הכוונה היא למרכז העיר, כמובן, אבל אם נשאל את אותה השאלה בכל מקום אחר בארץ, התשובה, סביר להניח, תהיה: "לאיזה עיר?". רחוב עזה בירושלים, הוא בעצם הרחוב מרכזי בשכונת רחביה. הוא מתחיל בצדו האחד בכיכר פריז, ממשיך עם קריצה לבית ראש הממשלה, ובירידה המגיעה בסופה לעמק המצלבה. לא מעט שחקני בילוי הצטרפו בשנים האחרונות למאבק התרבותי ופועלים לשבירת השגרה הירושלמית בשכונה. לאחרונה עשיתי דרכי אל אחד הוותיקים שבהם – 'קפה יהושע'.

קפה יהושע - הקפדה על מזיגה נכונה בכל הברזים, תוך התעקשות על ראש הקצף בריא כחלק בלתי נפרד... (צלם:מלאכי מזור)
קפה יהושע - הקפדה על מזיגה נכונה בכל הברזים, תוך התעקשות על ראש הקצף בריא כחלק בלתי נפרד... (צלם:מלאכי מזור)
הקפדה על מזיגה נכונה בכל הברזים, תוך התעקשות על ראש הקצף בריא כחלק בלתי נפרד... (צלם:מלאכי מזור)

הגעתי לשם בתחילתו של ערב שהסתמן כהומה במיוחד, כי המקום היחידי שנותר פנוי בשבילי היה על הפינה הרחוקה בבר. אבל בעצם לא היתה לי שום סיבה להתלונן, מכיוון שאני אוהב לשבת בפינות, במיוחד באלו מהן רואים הכל. שלושה ברזים מהחבית: מכבי, גולדסטאר ופאולנר. מבט זריז בתפריט והחלטתי להתאים את המנה לבירת החיטה. כן, לא רק יין אפשר להתאים לאוכל, גם לבירה יש עולם עשיר ודמיון מפותח (...). וכך עלה בדעתי לשלב בין טעמי המתוק/בננה/ציפורן שבפאולנר לסנדוויץ' חזה העוף עם בצל מטוגן שהזמנתי.

עניין של נוחות

הציפייה היתה לכוס הגבוהה והצרה המזוהה עם בירות החיטה הגרמניות, אך להפתעתי הוגשה לי הבירה בכוס של חצי גולדסטאר. רגע לפני שלא התאפקתי כדי לשאול את הברמן - מדוע? אתן קרדיט על המזיגה הנכונה וראש הקצף הבריא שאני כל-כך אוהב. התשובה היתה פשוטה וכנה: "יש לנו כוסות כאלה, אבל הן פשוט לא נוחות. הכוסות נוטות להישבר, ובדרך-כלל הלקוחות פשוט מעדיפים שימזגו להם בכוס החצי הסטנדרטית". נרגעתי לאחר שהתאמתי גם לקינוח את בירת החיטה, הפעם בדמות שליש מהחבית, שהפעם הגיע בכוס המותאמת.

אז מה היה לנו כאן?

מזיגה
מזיגה
 ב'קפה יהושע' מקפידים על מזיגה נכונה בכל שלושת הברזים, תוך התעקשות על ראש הקצף בריא כחלק בלתי נפרד. נכון שלי אישית יש אהבה בלתי מוסברת להמון קצף בבירה, אבל זה בערך כמו שמצפים לגבינה על פיצה - נראה אתכם מקבלים אחת בלי, או עם ממש מעט...כן, בדיוק כך. עמדת המזיגה, אגב, מקבלת גם היא תשומת-לב ונראית אפילו מצוחצחת.

הגשה
הגשה

הגשה: אז ביהושע מגישים בירה בשלושה גדלים: קטן, שליש וחצי. כאמור, בהגשת חצי פאולנר נמנעים מאי הנוחות שבהגשת הבירה בכוס הגבוהה ומשתמשים בחצי גולדסטאר, אך בשליש תקבלו את הכוס הממותגת. למעט העניין הזה, גם הגולדסטאר וגם מכבי מוגשות בכוסות הממותגות תוך שהצוות מקפיד על תחתית תואמת.

איכות
איכות

איכות: אולי זה היתרון בלהחזיק רק שלושה ברזים, בהנחה שברור לך היקף קהל הנוהג לפקוד את המקום, והתחלופה היא בהתאם. או בקיצור, טרי כאן.

טעימות
טעימות

טעימות: התפריט מגוון ביותר: החל מארוחות בוקר, עובר לסלטים וממשיך לפסטות ועיקריות. בפינת הספיישלים תמצאו מבחר כריכים מפתים ביותר.

חוויה
חוויה

חוויה: קפה יהושע בעצם משמש כבית-קפה בשעות הבוקר, ממשיך כדיינר אל שעות הערב המתקדמות, וכמובן הופך גם לבר לבילוי לילי. למרות היותו לא כשר, הוא סגור בימי שישי בערב.

ציון
ציון

ציון סופי: שילוב מוצלח של אווירה נעימה, שירות חביב ומזיגה מוקפדת - נשאר לי רק להמליץ על המקום בפני קוראי סנהדרינק ולהמשיך לשבת על הבירה שלי.

מומלץ סנהדרינק!
תו איכות 2017
תו איכות 2017

קפה יהושע. דרך עזה 17, ירושלים