סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'אוסקר ווילד' בפתח-תקווה...

בעשור האחרון חלה מהפכה בתחום הבירה בישראל, בהחלט מהפכה מבורכת. יותר ויותר מותגי בירה חדשים מהעולם נכנסים לארץ, ותופעת הפאבים שמחזיקים מגוון רחב של ברזי בירה הולכת ותופסת תאוצה. חברות הבירה הגדולות לא שוקטות על השמרים ומכניסות חידושים ופיתוחים מעניינים לתיק המותגים שלהם, והרשתות החברתיות אף הן לא נשארות בצד ובהחלט משתתפות בחגיגה. למרבה השמחה, בד בבד, עם התפתחות התעשייה, גוברת גם המודעות לצריכה נכונה של בירה ואלכוהול.

מגוון הבירות מהחבית הוא רחב ביותר וכל אחד יוכל למצוא כאן את הבירה שתתאים לו... (צילומים: גדי דבירי)
מגוון הבירות מהחבית הוא רחב ביותר וכל אחד יוכל למצוא כאן את הבירה שתתאים לו... (צילומים: גדי דבירי)
מגוון הבירות מהחבית הוא רחב ביותר וכל אחד יוכל למצוא כאן את הבירה שתתאים לו... (צילומים: גדי דבירי)

בשנים האחרונות גברה מאוד המודעות לצריכה מבוקרת של אלכוהול, יחד עם המידע על סגולותיה התזונתיות של הבירה, ועל-מנת ליהנות מכל העולמות, גברה הדרישה לבירה עם אחוזי אלכוהול נמוכים ואף לבירה ללא אלכוהול. נהגים שאינם יכולים לצרוך אלכוהול ולנהוג, ספורטאים שרוצים משקה אנרגיה טבעי וצרכנים שרוצים משקה מרווה ללא חומרים מלאכותיים, כולם מחפשים את הבירה הלא אלכוהולית. הביקוש הוא כה גדול, כך שבמקומות רבים ברחבי עולם כמעט בכל פאב יש לפחות ברז אחד, מתוך סוללת הברזים, המציע בירה טרייה מהחבית ללא אלכוהול.

אבל בארץ רובנו לא שותים בירה בגלל שאוהבים את טעמה, אלא רק בזכות האלכוהול שבה, ואם משתנה האלכוהול יורד - אזי נעדיף לשתות משקה קל ממותק, כמו מיץ או קולה ולא בירה מרירה. גישה זו הביאה לכך שתפוצת הבירה ללא אלכוהול בארץ התרכזה בעיקר במגזר המוסלמי שנמנע מאלכוהול ואצל העולים החדשים מאירופה, שם צריכת בירה ללא אלכוהול נפוצה יותר. בכל מקרה, בבירה ללא אלכוהול הנמזגת מהחבית לא נתקלתי בארץ, כלומר, עד היום.

נכנסתי ל'אוסקר ווילד' בפתח-תקוה לכוס בירה של אחרי יום עבודה, הצצתי בתפריט ו... בירה ללא אלכוהול מהחבית. שלוש פעמים הסתכלתי על-מנת לוודא שאני לא הוזה, ואחרי ששכנעתי את עצמי שזה אכן מה שכתוב, הזמנתי לי כוס, לא לפני שביררתי שוב עם המוזגת שאכן זו בירה מהחבית. אולי אתם לא מבינים על מה כל ההתלהבות, אבל מבחינתי, בירה ללא אלכוהול מהחבית, בפאב, מעידה על התחלה של תרבות בירה אמתית, תרבות בירה אחראית ולא כזו שרק רודפת אחרי האלכוהול. אז מה היה לנו שם?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדת המזיגה מרשימה ונקייה, אך מתחת לברזים עמדו כוסות מלאות למחצה בבירה, מה שמעיד על בעיות במזיגה שכנראה נובעות ממערכת מזיגה לא ממש מכוונת. המזיגה עצמה היתה לפי כל הכללים והכוסות לא התמהמהו עד להגשה ללקוחות.

הגשה
הגשה

הגשה: כל הכוסות היו נקיות, וכל בירה מוגשת בכוס הממותגת שלה ועל-גבי תחתית ממותגת של המקום. זו ללא האלכוהול הוגשה אמנם בכוס לא ממותגת, אך בהחלט בצורה שמתאימה.

איכות
איכות

איכות: הבירה היתה טובה, טרייה וקרה, למעט האסטרייה שהיתה עם קצת טעם לוואי של שקדים המעיד על כך שהבירה עברה את השיא. אישית, אני מעדיף מבחר קטן יותר של בירה ותחלופה גדולה יותר של החבית.

טעימות
טעימות

טעימות: מיד כשהתיישבנו הונחה לפנינו צלחת מנצ'יס על חשבון הבית. התפריט מציע מגוון רחב מאוד של מנות קטנות, ליד הבירה וגם מנות רציניות יותר לרעבים ממש. בתפריט אמנם אין בשורה קולינרית מיוחדת, אך בהחלט יש בו מהכל ובשפע.

חוויה
חוויה

חוויה: העובדים במקום וההתנהלות שלהם משרים אווירה מקצועית, אך כשביקשתי את הבירה שלי ללא אלכוהול קיבלתי מבט מוזר מהמוזגים, שכנראה צריכים עדיין להפנים שבירה ללא אלכוהול היא עדיין בירה. הז'אנר הזה של פאבים איריים הוא בדיוק ההפך מפאב שכונתי, הכל מתוקתק, מוקפד ואולי אפילו תעשייתי. מגוון הבירות מהחבית הוא רחב ביותר וכל אחד יוכל למצוא כאן את הבירה שתתאים לו.

ציון
ציון

ציון סופי: למרות החריקה של טעם הלוואי באסטרייה, איכות המזיגה עומדת בסטנדרטים המקובלים ואוסקר וויילד פתח-תקוה ראוי בהחלט לקבל את תו המזיגה של סנהדרינק.

מומלץ סנהדרינק!

תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

אוסר וויילד - פאב אירי. השחם 36, פתח-תקווה