סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'מסקל' בפלורנטין…

כשלא סגורים לאן יוצאים, אין ספק שפלורנטין הוא יעד מתאים. שכונת פלורנטין התל-אביבית של היום, שונה כל-כך מאותה השכונה שהכרתי בילדותי. פלורנטין המחוספסת של הבוקר שונה מפלורנטין של הלילה, עת היא הופכת למתחם בילוי תוסס, צבעוני ושוקק החיים, שלא תמיד היה כזה. בשנים האחרונות התפתח האזור מאוד והפך למוקד בילוי מגוון המשופע בפאבים, ברים ומסעדות.

"פיית המזיגה מוטבעת בכוס ומשאירה אותה מצופה בשאריות בירה וקצף שמתחמצנות ועוברות לכוס הבאה..."
"פיית המזיגה מוטבעת בכוס ומשאירה אותה מצופה בשאריות בירה וקצף שמתחמצנות ועוברות לכוס הבאה..."
"פיית המזיגה מוטבעת בכוס ומשאירה אותה מצופה בשאריות בירה וקצף שמתחמצנות ועוברות לכוס הבאה..."

בעבר אפשר היה למצוא בפלורנטין חמארות של פועלים, שחלקן שרדו עד היום, ושיטוט ברחובות יחשוף את מקומות התעסוקה של אותם יושבי חמארות. אבל אין ספק שהמקום עבר מהפך רציני והפך למוקד משיכה לקהל רב, מגוון וססגוני. ערב שלם העברתי על בירה בבהייה באנשים שעוברים ברחוב ולא נרשמה אפילו דקה אחת של שעמום. מעבר לחומר האנושי המרתק והאינטראקציות המעניינות, דבר נוסף ממנו קשה להתחמק הוא מצעד הולכי על ארבע עם קולקציית בגדים שלא תבייש תצוגות אופנה הכי נחשבות בעיר. אבל היי, תנו לי לגלות לכם סוד... אתם פטורים מנושאי שיחה מעייפים, אפשר רק ללגום ולבהות.

בכל אופן, מקום לשבת תמיד תמצאו ותמיד תוכלו לבחור מקום שיתאים למצב הרוח שלכם. נראה שריכוז מקומות בילוי באזור כל-כך קטן, הוביל לכך שכל מקום מבליט את עצמו עם קטע משלו. אחד מתמקד בקוקטיילים, השני בוויסקי, שלישי במגוון בירות ורביעי בתפריט אוכל. לכן, כשקיבלתי המלצה על הפאב 'מסקל', מיד קפצתי לאזור. מה יכול להיות רע, מקסימום נבהה בעוברים והשבים. ה'מסקל' הוא טקילה-בר בעיקרו, וככזה הוא מציע מטבח מקסיקני עשיר ואווירה צבעונית.

התמקמתי על הבר ואת פני קיבל צוות צעיר, חייכני ומאיר פנים. אחד הפריטים בתפריט המשקאות שמיד צד את עיני ומיד גם הזמנתי, היה קוקטייל-בירה בשם 'מיצ'לדה', שזה מעין 'בלאדי מרי', רק על בירה, וכולל גם טבסקו, מיץ עגבניות, ליים ומלח. בואו נאמר שלקח לי זמן לעכל את האינפורמציה בפה. כשניסיתי לברר את פשר הטעם ענה לי הברמן: "שטויות, זה משקה של בוקר". ניסיתי לקחת עוד שלוק, אבל הגזים שבמשקה הרגישו לי קצת מוזרים בחלל הפה. בקיצור, בחייאת, רוצים בירה - שתו בירה, רוצים בלאדי מרי - שתו בלאדי מרי. אז מה היה לנו שם?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדת המזיגה כוללת שלושה ברזים: סאן מיגל אספסיאל - לאגר בהירה, סאן מיגל סלקטה - לאגר אדמונית, ושניידר חיטה. ישנה גם אופציית בקבוק מצומצמת הכוללת גולדסטאר, סטלה, קורונה ונגרה מודלו. עמדת המזיגה פשוטה ונקייה, אך המזיגה אינה מתבצעת לפי כללי המזיגה. פיית המזיגה מוטבעת בכוס ומשאירה אותה מצופה בשאריות בירה וקצף שמתחמצנות ועוברות לכוס הבאה. מתקן שטיפה יעודי לכוסות לא נראה על הבר, ואף לא היתה אחידות בניקיון הכוסות. שלי היתה די נקייה, אבל הכוסות של השכנים היו מלוכלכות והבועות שנדבקו לדפנות הכוס נראו היטב למרחק.

הגשה
הגשה

הגשה: הסאן מיגל הוגשה בכוס ממותגת והונחה על-גבי תחתית, אבל מיד מתברר שכוס הסאן מיגל והתחתית הם מעיין ג'וקר שמשתמשים בו גם להגשת השניידר-חיטה וגם להגשת משקאות האחרים.

איכות
איכות

איכות: הסאן מיגל נשפכת שם כמים, ולכן לא נמצאת זמן רב בחבית והתוצאה היא בירה טרייה. עם זאת, ראש הקצף במזיגה לא היה להיט.

טעימות
טעימות

טעימות: לא הוגשו נשנושים כלשהם על חשבון הבית לצד הבירה, אבל בתפריט תוכלו למצוא גם מנות קטנות שמתאימות לכרסום ליד הבירה.

חוויה
חוויה

חוויה: לא מדובר בפאב שכונתי קלאסי. 'מסקל' הוא מקום שמעביר חוויה ומנסה להביא למחוזותינו את הטעמים והריחות המקסיקניים, ואכן קולע לטעמם של חובבי הז'אנר. תפריט האוכל עשיר ומגוון, וממה שאני טעמתי גם מוצלח. מבחר האלכוהול המוצע במקום גדול מאוד וכולל עשרות סוגי טקילה. באשר למחירים, נראה לי שמחירי הבירה קצת יקרים.

ציון
ציון

ציון סופי: אם אתם בעניין של טקילה ומחפשים אוכל מקסיקני ואווירה ססגונית, זה המקום עבורכם. אבל אם מטרת היציאה היא חוויית בירה, לא בטוח שזה המקום המושלם עבורכם. המזיגה אינה מוקפדת ובהחלט נעשית כלאחר יד. אין הקפדה על ניקיון כוסות והדבר ניכר היטב לעין. לצערנו 'מסקל', אינו ראוי לקבל את תו המזיגה של סנהדרינק. נשמח לבקר שוב במקום ולהתרשם שהתקלות טופלו.

מסקל. ויטל 2, פלורנטין, תל-אביב