סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'דבלין' ברחובות...

הדבר הכי קשה בשבוע זה לחזור לעבודה בתחילת השבוע, לשטוף את מאורעות הסופ"ש ולהתחיל שבוע חדש. הדרך הכי טובה להתמודד עם תחילת השבוע זה לקבל את השבוע עם כוס משקה ביד, לכן יש לנו נוהל שביזות יום א'. כמו בכל יום א' זה מתחיל בטלפון לאחד החברים - להלן 'שדון אירי', למרות שבמקור הוא בכלל תימני – אחד שתמיד אוהב לספר על מסעותיו באירלנד. ומכיוון שהשבוע התחיל צולע, אנו זקוקים לעידוד חזק. פגישה עם השדון ובום נחתנו בדבלין. כשאני מגיע לפאב אירי כמו 'דבלין' הצפייה שלי היא מאוד גבוהה, אז באתי חמוש במד טמפרטורה ובקבוק מדידה. כשסוף השבוע מאחורי ושבוע צולע לפני ויובש מעיק לי בגרון עברתי את דלתות העץ ונחתתי במקום אחר.

הבירות כאן נמזגות לפי הספר והגינס נמזגת לפי כל כללי הטקס... (צילומים: תומר כורם)
הבירות כאן נמזגות לפי הספר והגינס נמזגת לפי כל כללי הטקס... (צילומים: תומר כורם)
אם יש דבר אחד שהתבאסתי ממנו - זה שהגעתי לפאב חצי שעה אחרי ההפי האוור... (צילומים: תומר כורם)

צעירה מתולתלת שיער קיבלה את פנינו בברכה עם חיוך מאוזן לאוזן. "2 מקומות על הבר". זרק השדון. אחד הדברים שאני אוהב בפאב זה עץ. העץ של הבר. כיסאות ושולחנות עץ. עץ הוא דבר חי. הוא סופג סיפורים וריחות ומספר לך אותם כשאתה יושב מולו. כאן בדבלין יש עץ מקיר לקיר. המקום מעוצב בטוב טעם: תיקרה גבוהה, תמונות, תאי ישיבה פרטיים שנראה כאילו נתלשו מרחוב אירי יחד עם עמוד התאורה והובאו במיוחד לפאב. אם תביטו למעלה תגלו להקת בובות אירית.

מוזיקה נעימה מרובת סגנונות מושמעת בצורה שלא מפריעה לשיחה על הבר והתאורה נותנת מין תחושת נעימות מלטפת. הבר העשיר מלא בבקבוקים ונדמה שאפשר למצוא כאן כמעט כל דבר. אפילו את לואי ה-13 שתופס לו מקום של כבוד באמצע הבר במקום גבוה במיוחד. "מה בשבילכם", שואל הברמן. "בירה", אני עונה בלי לחשוב פעמיים, "מה יש לכם מהחבית?".

פאב דבלין רחובות - אווירה - צלם תומר כורם.jpg
פאב דבלין רחובות - אווירה - צלם תומר כורם.jpg
"יש לנו כאן 19 ברזים. תן כיוון ואני אדע פחות או יותר מה להציע", אמר הברמן. "אני צריך משהו לשבוע שהתחיל קצת עקום". הוא מחייך וכמה שניות לאחר מכן מתחילים לזרום אלינו צ'ייסרים קטנים של בירה. "תטעם ותגיד למה התחברת". תוך כדי הגשת הטעימות הוא מספר לנו על כל סוג בירה ומתהדר שכאן נמזגת הגינס מהטובות בארץ.

התחלנו בגינס האירית, המשכנו לקלר הגרמנית וקינחנו עם סטלה הבלגית. עם הבירות הוגשו לנו מאנצ'יס וצ'ייסר 'בלק בוש' על חשבון הבית, ככה בשביל להתחיל את השבוע טוב. רוב הבירות מגיעות בכוס ממותגת, אך על גבי תחתית שאינה תואמת. הכוסות נקיות למדי ובירור קצר מעלה שהן נשטפות לחוד ולא עם שאר הכלים. החביות שמורות בחדר קירור חיצוני הצמוד לפאב, משם הן עושות את דרכן לברז דרך צנרת שנמצאת מתחת לאדמה.

הבירות נמזגות לפי הספר והגינס נמזגת לפי הטקס. אם מבקשים יפה חן הברמן יכול לצייר עלה תלתן. לצד השתייה בחרנו בכמה מנות טעימות שריפדו היטב את הקיבה וליוו את הבירה נהדר. אז בסופו של דבר השבוע התחיל חלק והשדון האירי-תימני שוב התעלה על עצמו. ואם להיות פולני, אז יש בכל זאת דבר אחד שהתבאסתי ממנו - זה שהגעתי לפאב חצי שעה אחרי ההפי האוור. אז מה היה לנו כאן?

   

מזיגה
מזיגה
מזיגה: עמדות המזיגה נקיות ומסודרות. הבירה נמזגת בזווית של 45 מעלות ולאחר מכן יישור הכוס לבניית ראש קצף. הגינס נמזגת לפי הכללים של מזיגה, עצירה ושוב מזיגה. שליש מהחבית לא מוגש כאן. אחת הרעות החולות בארץ הקודש הוא הפיינט שכל מקום ממציא אותו מחדש. כאן חצי הוא חצי בכל הסגנונות, מדויק ולא כולל בתוכו את הראש קצף.    
הגשה
הגשה
הגשה: הכוסות בהחלט נקיות וכל בירה מוגשת בכוס תואמת לסגנון, רובן ממותגות, אך על גבי תחתית שאינה תואמת למותג.    
איכות
איכות
איכות: הבירות טובות וטריות, ומוגשות בצורה הנכונה בטמפרטורה הנכונה עם גיזוז נכון. הבירות מגיעות עם ראש קצף יפה ובגינס הוא ממש קרמי. ראש הקצף נשאר לאורך כל השתייה ומשאיר אחריו שובל של תחרה בלגית יפה.    
טעימות
טעימות
טעימות: עם הבירה מוגשים נשנושים על חשבון הבית והברמן דואג למלא אותן מיד כשהם נגמרים. המקום מציע תפריט עשיר ומנות ממש טובות. אל תפספסו את הצ'יפס החריף עם הגבינה מלוחה.    
חוויה
חוויה
חוויה: פאב אירי כמו שפאב אירי צריך להיות. קפיצה קטנה לאירלנד ממש קרוב לבית.    
ציון
ציון
ציון סופי: הלכתי במטרה לנסות לפתוח את השבוע ברגל ימין ולהרוות את הצימאון שנשאר לי מסוף השבוע החולף. ציפיתי להרבה ולשמחתי קיבלתי את מה שציפיתי לו.

מומלץ סנהדרינק!

תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

דבלין. המדע 1, רחובות