סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: פטריקס בראשון-לציון…

האמת שבכלל תכננתי לעשות הערכת מזיגה במקום אחר לגמרי, בראשון-לציון, אך אחרי כחצי שעה של חיפוש חניה ללא הצלחה זנחתי את הרעיון. מי אמר שרק תל-אביב נוראית בנושא החניה? תאמינו לי שראשון-לציון לא פחות. בתל-אביב לפחות יש תחלופה, אבל בראשון -לציון - בונקרים, מחנים את הרכב ולא זזים עד הבוקר.

בתפריט הבירה, לצד הכותרות הרגילות של מוצא הבירה, יש כותרת נוספת - "נהג תורן", תחתיה מציע המקום בירות ללא אלכוהול - כל הכבוד!
בתפריט הבירה, לצד הכותרות הרגילות של מוצא הבירה, יש כותרת נוספת - "נהג תורן", תחתיה מציע המקום בירות ללא אלכוהול - כל הכבוד!
לצד הכותרות הרגילות בתפריט מופיעה גם הכותרת  "נהג תורן", תחתיה מציע המקום בירות ללא אלכוהול - כל הכבוד! בכל מקרה, מצאנו את עצמנו באזור התעשייה הישן – עמק האלכוהול של ראשון. מדובר באזור בילויים הומה ושוקק חיים עם אולמות אירועים, מסעדות, מועדונים ופאבים. לא ששם החניה בשפע, אבל לפחות יש תחלופה. פנינו היו מועדות לפטריקס, פאב בסגנון אירי עם סוללת ברזי בירה מכובדת, 21 במספר. פטריקס הוא פאב אירי די קטן, מבחינת השטח, רוב השולחנות ממוקמים בחוץ, תחת כיפת השמים בקיץ ולו קירוי זמני בחורף. בטלוויזיה משודר אחד מערוצי הספורט והמוזיקה קצבית ורועשת. הגענו בשעה מוקדמת והמקום היה ריק יחסית. ישבנו על הבר ומיד קיבלנו צלוחית מנצ'יס ותפריטים. בגזרת הבירות מהחבית מציע פטריקס מגוון יפה של בירות: לאגרים בהירים וכהים, בירות בלגיות מסוגים שונים, בירות חיטה ופירות. מחירי הבירות נמצאים ברף הגבוה יותר - מעל שלושים שקלים לשליש עם הפרש של כחמישה או ארבעה שקלים בין השליש לחצי. בירה בלגית אחת אף התהדרה במחיר של 37 לכוס של 400 מ"ל – בחישוב מהיר מדובר על כ-46 ₪ לחצי ליטר!!! ושלא תבינו לא נכון, זה לא שהמקום יקר באופן חריג, זה, לצערי, המחיר המקובל של בירה בארץ. אבל יש גם חיזוק חיובי אחד גדול למקום: בתפריט הבירה, לצד הכותרות הרגילות של מוצא הבירה, יש כותרת נוספת - "נהג תורן", תחתיה מציע המקום בירות ללא אלכוהול - כל הכבוד! אז מה היה לנו שם?    
מזיגה
מזיגה
מזיגה: עמדת המזיגה מרשימה ונקיה. מערכת המזיגה לא היתה ממש תקינה, בערב בו היינו, ובירות שלא נמזגו זמן מה הקציפו בהתחלה. יאמר לזכותו של הברמן שלמרות הקשיים הוא ניסה למזוג לפי כל הכללים ולהוציא את הבירה בצורה הטובה ביותר. חביות הבירה מאוחסנות בחדר קירור ונמזגות משם.      
הגשה
הגשה
הגשה: כל בירה מוגשת בכוס הממותגת שלה ועל גבי תחתית ממותגת של המקום. הכוסות היו נקיות יחסית. האמת, בכל הערכות המזיגה שערכתי, עוד לא נתקלתי במקום בו הכוסות היו ממש נקיות.    
איכות
איכות
איכות: למרות הבעיה במערכת המזיגה הצליח הברמן להגיש בירה טובה וקרה. למעט הגינס, שאמנם נמזגה לפי כל הכללים, אך הבירה עצמה כבר עברה קצת את השיא. אישית, אני מעדיף מבחר קטן יותר של בירה ותחלופה גדולה יותר של החבית.    
טעימות
טעימות
טעימות: מיד כשהתיישבנו הונחה לפנינו צלחת מנצ'יס על חשבון הבית. התפריט מציע מגוון רחב מאוד של מנות קטנות ליד הבירה וגם מנות רציניות יותר לאלו שממש רעבים. בתפריט אין בשורה קולינרית מיוחדת, אך בהחלט יש בו מהכל ובשפע. טבעות הבצל שהזמנו היו אמיתיות וטובות ואפילו דאגו למגבון לח לניקוי האצבעות בסוף.    
חוויה
חוויה
חוויה: העובדים במקום וההתנהלות שלהם משרים אווירה מקצועית. כשהתלבטנו איזה בירה לקחת, ניסה הברמן לעזור ולהמליץ בפנינו על בירות. הז'אנר הזה של פאבים איריים הוא בדיוק ההפך מפאב שכונתי - הכל מתוקתק, מוקפד ואולי אפילו תעשייתי משהו. מגוון הבירות מהחבית המוצע במקום הוא רחב ביותר, כך שכל אחד יוכל למצוא שם את הבירה שתתאים לו.    
ציון
ציון
ציון סופי: למרות החריקה הקטנה של אי-תקינות מערכת המזיגה, איכות המזיגה עומדת בסטנדרטים המקובלים ופטריקס בראשון-לציון ראוי לקבל את תו איכות המזיגה של סנהדרינק.  

לוגו תו איכות - קוביה
לוגו תו איכות - קוביה

פטריקס. משה בקר 16, אזור התעשייה הישן, ראשון-לציון