סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'סאצ'מו' בתל-אביב…

1.1.17, יום ראשון, השעה שש בערב ואני נמצאת בשכונת פלורנטין. השכונה הצעירה והתוססת הזאת, עמוסת הפאבים ומקומות הבילוי נראית כמוכת הנגאובר. בלוני הליום שאיבדו את הדרך ונתקעו בפרגולות, זנבות של שרשראות שראו ימים טובים ונוצצים יותר, צעירים טרוטי עיניים מסתובבים ברחובות ומקומות כמעט ריקים. מכל מקום אליו הצצתי נשלח לעברי חיוך מנומנם ומתנצל שאמר "כן, אנחנו פה עוד מאתמול". נראה כי שנת 2017 נפתחת בשכונת פלורנטין, עם פיהוק גדול והנגאובר רציני ביותר. אבל אז הבנתי שדווקא הנמנום הזה עושה לי חשק לדלג בין הברים. המקום הראשון אליו נכנסתי היה 'סאצ'מו'. משהו באפלוליות של המקום משכה אותי פנימה. התקבלתי בחיוך לבבי וכמובן בהתנצלות על אווירת הנמנום, שאני דווקא מצאתי בה משהו חינני.

סאצ'מו. חשוב להבין שלא כל סגנון של בירה אפשר למזוג בכוס גנרית. יש סגנונות שדורשים כוס מיוחדת, כדי למקסם את חווית השתייה... (צילומים: גלית ג'ראפי-דבירי)
סאצ'מו. חשוב להבין שלא כל סגנון של בירה אפשר למזוג בכוס גנרית. יש סגנונות שדורשים כוס מיוחדת, כדי למקסם את חווית השתייה... (צילומים: גלית ג'ראפי-דבירי)
חשוב לזכור שיש סגנונות בירה שדורשים כוס מיוחדת, כדי למקסם את חווית השתייה...  (צילומים: גדי דבירי)

על הבר ישב בחור שניהל שיחה ערה עם הברמנית. בחור נוסף שנכנס הלך עד קצה הבר והתיישב ללא מילה. הברמנית מיד ניגשה למזוג לו כוס בירה תוך בחירת כוס מסוימת. למבט השואל שלי היא ענתה: "לקוח קבוע, אני יודעת מה הוא שותה ובאיזה כוס". זה די נחמד, קצת תחושה של בית. פתאום היה לי פלאשבק של הקטע ההוא עם שריף גודמן שנכנס לבר בפוזה מלאת רושם ומבקש את "המשקה הקבוע!", ואחרי המתנה מתוחה מגיש לו הברמן חלב בכוס בירה עם ידית.

'סאצ'מו' הוא בר שכונתי בסגנון אירופאי שמחזיק מבחר נאה ביותר של וויסקי. הוא אפלולי ומשדר אינטימיות, המוזיקה שמתנגנת ברקע נעימה והעיצוב מעורר עניין. תפריט האוכל ב'סאצ'מו' מצומצם למדי וכולל בעיקר נשנושים ומנות קטנות. מי שרעב ומחפש משהו רציני יותר מעבר לנשנוש לא ימצא אותה פה. המקום מציע כל יום בין השעות 18:00-21:00 מבצע 1+1 על רוב סוגי הבירות.

אז מה היה לנו שם?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדת מזיגה נקייה ואף כוללת מתקן ייעודי לשטיפת כוסות. לפני המזיגה הקפידה הברמנית להזרים מים קרים משפריצר מיוחד לתוך הכוס ואז למזוג. דבר שבהחלט עוזר בקירור וניקוי הכוס ומאפשר מזיגה יפה יותר. עמדת ברזי הבירה כוללת מגוון סגנונות: טובורג רד, סטלה, ווינשטפן, ווינשטפן ויטוס, קסטיל רוז', מרדסו וגינס.

הגשה
הגשה

הגשה: הכוסות שהוגשו לנו היו נקיות. גינס וקסטיל רוז' שתיהן נמזגו בכוסות ייעודיות וממותגות. שאר הבירות נמזגו בכוס אחידה כיפית לשתייה ולהשקת לחיים, שזה נחמד, אבל מרדסו בכוס כזאת? ממש לא נראה לי, זה בהחלט פוגם.

איכות
איכות

איכות: כל הבירות שנמזגו לנו היו טריות וטובות ובעלות ראש קצף יציב ויפה. בהחלט ניכר שמקפידים ב'סאצ'מו' על מזיגת בירה טרייה, ומבינים את החשיבות של סיום חבית בפרק הזמן המתאים.

טעימות
טעימות

טעימות: לא הוגשו לנו ליד הבירה נשנושים כלשהם על חשבון הבית. כאמור, התפריט המוצע במקום, מצומצם יחסית. הוא נחמד וטוב כמלווה לבירה, אבל פחות למי שממש רעב.

חוויה
חוויה

חוויה: האווירה במקום נעימה וטובה והשירות אדיב. הברמנית שעבדה על הבר בזמן שבו ביקרנו במקום היתה סופר אדיבה, קשובה לכל בקשה וניהלה שיחה עם כל מי שישב במקום.

ציון
ציון

ציון סופי: האווירה במקום נעימה, ובהחלט מזמינה להישאר לכוס ועוד כוס, כך שדי ברור למה יש למקום "קבועים". בגדול, הכל טוב ויפה, אך התלבטתי ארוכות האם להעניק לסאצ'מו את תו המזיגה. לבסוף החלטתי לחיוב, אבל עם הסתייגויות.

חשוב להבין שלא כל סגנון של בירה אפשר למזוג בכוס גנרית. יש סגנונות שדורשים כוס מיוחדת, כדי למקסם את חווית השתייה. ותעזבו כרגע אם הכוס ממותגת או לא. בירת חיטה צריכה להימזג בכוס צרה וארוכה כדי לשמור על הארומות שלה וכדי שלא תתחמצן. בירה בלגית צריכה להימזג בכוס גביע כדי לפתוח את הארומות. וכמו שאתם לא מעזים למזוג את הגינס בכוס אחרת, כך צריך להתייחס לשאר הבירות.

ההערה שלי מופנית גם ליבואנים ולחברות המשקאות. אם אתם רוצים שהמוצר שאתם אחראים עליו יגיע בצורה מושלמת ללקוח, אז כדאי שתעשו משהו. סאצ'מו מקבל את תו המזיגה של סנהדרינק. נשמח לשוב לכאן בקרוב ולבדוק שעניין הכוסות טופל.

תו איכות 2017
תו איכות 2017

סאצ'מו. ויטל 2, פלורנטין, תל-אביב