סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: חבר המועצה תומר כורם ב'שיפקה' ברחובות…

ימי הקיץ הבאים עלינו לטובה עושים אותי צמא, וכשצמאים אז שותים. והרי ברור לנו שמים זה מאוד לא בריא, ומיצים הם מלאים בסוכר, אז מה שנשאר זה לפנות לדבר הכי מרענן – בירה. כהרגלנו, אני והחבר המסתורי טיילנו לנו ברחובות העיר רחובות בעוד סוף של יום עבודה, מחפשים מקום להרוות בו את הצימאון שהולך וגדל, עד שפתאום הבחנו במקום שלא הכרנו עד כה בשם 'שיפקה' שעשה רושם ממש טוב.

בואו נוריד את הקצף שאינו אמור להיכלל בכמות, ותבינו בעצמכם מה נשאר לכם בכוס... (צילומים: תומר כורם)

ככה, על פינה ברחוב הרצל, ניצב לו מקום קטנטן. סוג של חמארה. בפנים ישנו בר קטן גריל וכמה שולחנות, ובחוץ ישנה רחבה על המדרכה מסודרת עם שולחנות וכיסאות ותאורה של פעם. סיבוב מהיר ב'שיפקה' מצביע על מקום מגלה חמוד עם אווירה צעירה. מבט חטוף בתפריט מגלה שאכן המקום שייך לצעירים והוא אף מציע מגוון הנחות לחיילים (ממש אהבתי) ולסטודנטים.

בחלל מושמעת מוזיקה לא רועשת ונעימה, סביב השולחנות יושבים חבר'ה צעירים שותים וצוחקים, והאווירה הכללית ממש שמחה. ישיבה על הבר מגלה שיש לנו כאן 5 ברזים: 'טובורג', 'ווינשטפן, 'סטלה', 'אלכסנדר' ו'ג'יימס 8.8'. אני אף פעם לא מוותר על ה-8.8 של 'ג'יימס', והמסתורי מחובר היטב ל'אלכסנדר', אז הזמנו 2 חצאים ומשהו קטן כדי לרפד את הקיבה.

מכאן והלאה אני מאוד חלוק. נתחיל בטוב: המקום נחמד, עמדות המזיגה נקיות, והבירה הנמזגת לפי הכללים בטמפרטורה הנכונה ובגיזוז הנכון מוגשת בכוסות נקיות. אבל, וזה אבל גדול, הכוס רחוקה מלהכיל חצי ליטר, וזה אחד הדברים שממש הורסים לי את כל החוויה.

בשום מקום לא מצוינת הכמות אותה מכילה הכוס, וגם אם היא מלאה עד הסוף היא אינה מכילה חצי ליטר. תורידו את הקצף שאינו אמור להיכלל בכמות ותבינו מה נשאר, למרות שהבירות הגיעו כמעט ללא ראש קצף, אם כי לדעתי, ורק לדעתי, זה בגלל סוג הסבון בו הם משתמשים לשטיפת הכוסות.

אז מה היה לנו שם?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדות המזיגה נקיות ומסודרות והבירה נמזגת לפי הכללים.

הגשה
הגשה
 הבירה מוגשת בכוסות לא ממותגות על-גבי תחתיות שגם הן אינן ממותגות.

איכות
איכות

איכות: הבירה מקוררת ומוגזת היטב, אך מוגשת כמעט ללא ראש קצף. הכוסות נשטפות ביחד עם שאר הכלים.

טעימות
טעימות

טעימות: הבירה מגיעה ללא נשנושים כלשהם על חשבון הבית, אך המקום מציע תפריט נחמד ללוות אתו את הבירה.

חוויה
חוויה

חוויה: בר קטן ונחמד. מקום סבבה לעצירה, ללגום משהו, לדבר קצת ולהמשיך הלאה.

ציון
ציון

ציון סופי: אהבנו את המקום, אך לצערי 'שיפקה' לא עובר את מבחן המזיגה, בעיקר בגלל הכוסות. היום אנו רואים התעוררות של פאבים שמשקיעים בכוסות ממותגות וקפואות ומקפידים לציין בבירור את הכמות בכוס. כוס הבירה היא חלק בלתי נפרד מהחוויה, אם לא למעלה מזה. דווקא משום שמדובר במקום כל-כך נחמד, נשמח לשוב לכאן בקרוב ולראות שמישהו לקח ברצינות את ההערות האלה.

שיפקה. הרצל 220, רחובות