לכולנו יש חלומות לא ממומשים ש"רק" בינתיים שמנו על "הולד" בגלל אילוצים כאלה ואחרים. שלומי מרי דווקא בחר לזרום עם החלום שלו ויצר את ה'אוטובירה'...

תכירו את 'אוטובירה'. אוטו-בירה הוא רכב אספנות מדוגם ששייך לשרית ושלומי מרי - זוג צעיר עם שאיפות גדולות ועם המון אהבה לבירה. כבר איזה חודש בערך אני קולט את הרכב המגניב הזה ברחבי הרשת ומת כבר לראות מקרוב את הדבר האמיתי. לכן ביום שקיבלתי משלומי את ההודעה: "מה קורה אח, אני נמצא היום בחניון של האצטדיון. אתה מוזמן לבוא להתרשם", לא חשבתי פעמיים. ישר בסוף יום העבודה התארגנתי ויצאתי לכיוון החניון כשאני חמוש בצמא ברמה א'. 3 קילומטר לאחר מכן אני שומע מוזיקה ברקע, והנה הוא - ניצב מולי במלוא הדרו.

אוטובירה - הרכב מצויד ב-6 ברזים והבירה כל הזמן משתנה לפי אופי האירוע ולבקשת הלקוח... (צילום: יח"צ, שלומי מרי)
אוטובירה - הרכב מצויד ב-6 ברזים והבירה כל הזמן משתנה לפי אופי האירוע ולבקשת הלקוח... (צילום: יח"צ, שלומי מרי)
הרכב מצויד ב-6 ברזים והבירה כל הזמן משתנה לפי אופי האירוע ולבקשת הלקוח... (צילום: יח"צ, שלומי מרי)

הכל התחיל מאהבה גדולה של שלומי ושרית לבירה. בני-הזוג, ששניהם עסקו בעבר בתחום המזון, החליטו לקחת את האהבה הזאת צעד אחד קדימה ולספק לישראלים בירה איכותית באופן שונה ומהנה, וכך נולד הרעיון ליצור את האוטובירה. לאחר מחשבה רבה על מה ואיך אותר פולקסוואגן טנדר פתוח משנות ה-70 ששופץ על-ידי שלומי בסדנא שלו וכעבור 3 חודשים נולד האוטו-בירה שלהם. "עשינו הכל כדי לתת לקהל חוויה של בירה באופן שונה ומיוחד", הם מספרים. ואכן, האוטו-בירה שלהם הוא אחד מרכבי-הבירה הראשונים והיחידים בישראל (מי שאוהב את הז'אנר - מוזמן לבדוק גם את ה"אוטובירה" החדש של אלון לוטן מעמק-חפר).

אוטובירה
אוטובירה

בצד הרכב (קידמת הבר) ישנם ברזים, מסביב לרכב הדפנות נפתחות והופכות לסוג של שולחנות קטנים, כיסאות פח קטנים מהסוג של פעם מסביב, וארגזי בירה שעברו הסבה לכיסאות נמוכים פרוסים על הדשא. גרילנדה של אורות צבעונים יוצאת מהרכב ומאירה את האזור, עמדת רמקולים מכובדת מפרה את השקט, והנה - אני גולש לתוך המסיבה. ישיבה על הבר סביב הרכב מגלה לך הכל. רואים שהיתה כאן מלאכת מחשבת לגבי העיצוב, כשמכל מקום נשקף אילך צד אחר של ה'אוטובירה'.

החביות גלויות ועומדות בכבוד בארגז הטנדר כשהן מחוברות למערכת מזיגה שיכולה להפיק 1200 כוסות בירה בשעה. 1200 כוסות - מספר מכובד לכל הדעות. הבירה זורמת מהחביות לברזים דרך צנרת חצי שקופה, כך שניתן לראות את נוזל הזהב זורם לו בנחת. הרכב מצויד ב-6 ברזים והבירה כל הזמן משתנה לפי אופי האירוע ולבקשת הלקוח.

אוטובירה
אוטובירה

ה'אוטובירה' מגיע לכל פינה בארץ ועושה את כל סוגי האירועים: מסיבות רווקים, חתונות וערבי גיבוש לעובדים, כשמדי פעם חונה הרכב בשווקים שונים ומרווה את צימאונם של העוברים והשבים.

כששאלתי את שלומי לגבי סוגי בירה אותם אפשר להשיג ב'אוטובירה', הוא מסביר בכנות כי חשב על כך רבות, והיות שלא היה מוכן לפנות למימון של חברה כזו או אחרת ולמזוג רק את הבירות שלה, הוא בנה את המערכת באופן פרטי, כך שבגדול אפשר לקבל כל סוג בירה שעולה על דעתכם לרבות מבחר נאה של בירות בוטיק שונות.

התיישבתי. "אני צמא", הודעתי ותוך כמה שניות הגיעה אליי הכוס הראשונה. הבירה מוגשת לרוב בכוסות פלסטיק - במקרה הזה ממותגות – על-גבי תחתיות ממותגות גם הן. ישנם אירועים בהם הבירה מוגשת בכוסות זכוכית ממותגות. האמת היא שהיו לי חששות די גדולים: הרכב הגיע בנסיעה, החביות הטלטלו בדרך, יום חם (...). אבל כל החששות נעלמו בלגימה הראשונה. הבירה הגיע טרייה, מוגזת כמו שצריך, וקרה. ממש קרה.

אוטובירה
אוטובירה

עמדת המזיגה מסודרת ונקייה, ואפילו כאן קשה שלא לפרגן למחשבה שהוקדשה למימוש הרעיון. העמדה מעוצבת בסגנון רטרו, יפהפייה ומוארת. אפילו על הבירה שנשפכת למגש הם חשבו והיא מנוקזת ישירות לתוך דלי שנמצא מתחת לרכב. 3 כוסות מאוחר יותר ואני מתחיל לחוש רעב. גם כאן התפריט משתנה לפי אופי האירוע. לפעמים יש פיצות, לפעמים 'זיוות', הפעם היה נאצ'וס, ובצד ישנן צלוחיות זיתים ממש טובים.

אז התיישבתי על נאצ'וס ועוד 4 כוסות והרגשתי שאני חייב לנסות את המערכת מזיגה. שלומי נענה לבקשתי ונתן לי למזוג כמה כוסות קרירות. בתור אחד שכבר עמד מאחורי כמה וכמה ברזים, החוויה כאן היא באמת יוצאת-דופן במובן הטוב של המילה: מוזיקה טובה, ברזים של בירה קרה ואנשים צמאים.

כששאלתי את שלומי אם יש מצב שבעתיד נראה עוד רכבי בירה, מיהר שלומי לחייך חיוך גדול. רגע לפני שענה לי עוד הספקתי לראות את הניצוץ בעיניים ואיך המחשבות שלו רצות. "בוא נשמור על גורם ההפתעה, הוא עונה, "יש עוד דברים בקנה. חכה ותגלה".