בר אירי באמצע דנבר, כלה לעתיד שהולכת לאיבוד וערימה של אמריקאיות שיכורות עם שפם. לקראת תערוכת BEERS הבאה עלינו לטובה, יאיר גת נזכר בחווית בירה הזויה

לדנבר קולורדו הגענו בחושך אחרי שטסנו שעות וחלצנו נעליים לטובת מנגנוני ביטחון של ארבעה שדות תעופה לפחות. לא היה לנו מושג מה השעה אבל ידענו שאנחנו צריכים לשתות משהו. כנראה שהיה מאוחר, כי מרכז העיר היה שומם לחלוטין. בקצה אחד הרחובות שמתפצלים מהרחוב הראשי, שמענו מוזיקה וראינו אורות של בר.

לכל הבנות היה שפם. ולא בגלל הגינס
לכל הבנות היה שפם. ולא בגלל הגינס
לכל הבנות היה שפם. ולא בגלל הגינס   נכנסנו פנימה ולכל הבנות היה שפם. אני לא מדבר על כמה שערות דקיקות מעל השפה העליונה, אלא על שפם שופע, שפם שעיר, שפם של נגד משמעת בבסיס טירונים. הייתי בטוח שזה הג'ט לג, אבל אחרי תחקיר - אחרי הכול הייתי בעיצומה של שליחות עיתונאית, התברר שמדובר במסיבה של קולג', שמי שארגן אותה הבטיח משקה חינם אחד או שניים לכל מי שתדביק או תצייר לה שפם. הבירה הייתה דלוחה והנאצ'וס עייפים כמונו, כך שהחלטנו לחזור למלון. לילה ראשון בעיר זרה הוא בדרך כלל לא להיט. ואז, ממש מתחת למלון קלטתי אותו. ויטראז'ים צבעוניים, שלטים מפח, רהיטי עץ כבדים, אהילים משונים וברזים של גינס. יש! מצאתי פאב אירי. כמה דקות לאחר מכן כבר ישבתי על הבר, עם פיינט שחור משחור, וויסקי קטן בצד וזוג חובבי בירה שהגיעו לדנבר מפילדלפיה, מאותה סיבה שהביאה אותי לעיר: פסטיבל הבירה האמריקאי הגדול. זו לא הייתה הפעם הראשונה שהם מגיעים לפסטיבל, היו להם המון סיפורים ולי המון שאלות. שכחתי שאני הרוס מעייפות ושמחר צריך לקום לפני הצהריים כדי  לראיין איזה מייסד מיתולוגי של מבשלה מיתולוגית, והזמנתי עוד אחד ואז עוד אחת, עד שהרגשתי יד ענוגה נוגעת בכתף שלי. 'סליחה, אולי אתה יכול לעזור לנו?', שאלה בחצי קול האמריקאית הקטנה שעמדה מאחורי. 'אנחנו באמצע מסיבת רווקות ואיבדנו את הכלה'  שוב הייתי בטוח שזה הג'ט לג. החברים החדשים מפילדלפיה עזרו לי להבין שזה אמיתי לגמרי. הכלה הלכה לשירותים ולא שבה. אחרי שמשלחת החיפוש השיכורה חזרה בידיים ריקות, החליטו החברות לבקש עזרה מזרים. קמתי לעזור להן ויצאתי לכיוון השירותים, שהיו ממוקמים במסדרון צדדי. הבעיה עם המסדרון הצדדי הזה הייתה, מעבר לתאורה הקלושה, שהוא לא נגמר. אחרי הכניסה לשירותים, השתרעו עוד קילומטרים של מסדרונות, שעברו בין מטבחים, מחסנים, חדרי אוכל ואולמות. אז המשכתי ללכת עד שמצאתי אותה. יושבת שעונה קיר של אולם גדול וריק. היא יצאה מהשירותים ולקחה את הפנייה הלא נכונה. אמרתי לה שהחברות שלה דואגות, עזרתי לה לקום וכשהיא נשענת עלי, מריחה כמו פיצ'ר של מרגריטה, הובלתי אותה לאורך המבוך, בחזרה לבר. את מה שקרה אחר כך, קצת קשה לי לתאר. גם בגלל שהייתי שיכור וגם בגלל שמה שקורה בדנבר, צריך להישאר בדנבר, בעיקר אם מעורבות בסיפור גם כמה אמריקאיות שיכורות. בימים הבאים טעמתי אלפי בירות, ממאות מבשלות ביתיות ומסחריות, אבל דווקא את הגינס ההיא בבר האירי שמתחת לשרתון, אני זוכר הכי טוב.  BEERS 2014 – תערוכת הבירה של ישראל – הינה האירוע השנתי המרכזי של ענף הבירה שמרכז אליו את מבשלות הבוטיק הישראליות, יבואני הבירה ומותגי פרימיום מכל העולם. התערוכה תתקיים במתחם התחנה, 11-9 בספטמבר, בין השעות 23:00-18:00.