סוף סוף הרים מישהו את הכפפה וייצר מדריך נעים וקל לבירה, אבל עם כל הכבוד לקרלסברג, אפשר וצריך היה לכלול בו גם מותגים מתחרים

נפתח במחמאות: יוזמה יפה של IBBL קרלסברג, המוכרת לכם גם בתור "מב"י" (יש הסבר לשם כבר בעמוד השני) שהחליטה להוציא, לכבוד תערוכת BEERS את "אטלס הבירות – מסע אל הבירה". מדובר במעין מדריך-אטלס שמאפשר אופציית דפדוף קלילה ומהנה, להכיר כמה מושגי יסוד ו"לטייל" בין ארצות הייצור השונות, אכן תרומה חשובה למדף הספרים הדל מדי של ספרות היין, הבירה והאלכוהול בישראל (למיטב זכרוני הניסיון הקודם לטפל בבירה כערך אנציקלופדי היה של שלמה פפירבלט, לפני כעשור, שהניב ספר נאה ומקיף על הבירה והתרבות הקשורה בה).

world mapworld map
עד כאן המחמאות. אלא שיוזמה כזאת לטעמי, הייתה צריכה להיות פרי שיתוף פעולה בין שני היצרנים/יבואנים הגדולים, כלומר – לא רק "קוקה-קולה", אלא גם "טמפו" – כחלק מניסיון קידום תחום הבירה בישראל, ומתוך פרגון גם למותגים של היצרנים והיבואנים הקטנים. הרי שני הגופים נאבקים כמעט על אותן מטרות: העלאת המודעות לבירה כערך תרבותי, כחלק מהתרבות הקולינארית וכמוצר בריאותי. במוצר שלפנינו, מקבלות ביטוי רק בירות שקשורות ל "IBBL קרלסברג", והן אמנם רבות ונפלאות, אך מספרות רק חלק מהסיפור – וחבל. עניין נוסף הוא הפורמט המודפס: כמי שמוצא ומוציא את פרנסתו בעיקר מהפרינט, אני האחרון שיכול להלין על כך שהתחום הזה עדיין לא עבר מן העולם, אבל הי – מ"ילד" בן 18 שזה עתה לגם את השלוק החוקי הראשון שלו – ועד לברמן הכי תותח במקום שיש בו "יער" של 60 ברזי בירה מהחבית, לכולם יש סמארטפון או לפחות גישה לאינטרנט. "ספרי שולחנות קפה" או חדרי-המתנה הם מוצר נדיר במקומותינו, וטוב היה אם היוזמה הברוכה הייתה מקבל גם ביטוי טכנולוגי הולם. במילים אחרות: אם המסע של הישראלי לגילוי תרבות הבירה ייפתח עם האטלס הזה, דיינו. ביחס לצעד הבא: אני כבר לא יכול לחכות לאפליקציית הבירה הבינלאומית שתספק לגולש, בכל מדינה שבה הוא נמצא, מידע על המותגים המקומיים, הפאבים המובילים ועוד, בעברית – ועם הרחבה לקהל הישראלי, כזאת שתקיף את כל סוגי הבירה והמותגים שקיימים על מדף הבירות הישראלי. אה, וכן – אם תמצא גם אפליקציה כזאת שתאפשר את הורדת המס ומחירי הבירה בישראל, אפשר שהקהל הישראלי יתחיל גם לשתות בירה סוף סוף – ולא רק לקרוא אודותיה...