זיו לנצ'נר בדק ומצא שהקשר בין שתיית אלכוהול לחום הגוף הוא בדיוק מה שאתם מרגישים. רק להפך...

כשאתם שותים אלכוהול, אתם מדברים שטויות וכלי הדם ההיקפיים שלכם, אלה שקרובים יותר לעור, מתרחבים. כשזרימת הדם בהם גוברת, היא מחממת את קצות עצבי התחושה (תופעה גופנית דומה היא ההסמקה, חוץ מהעניין ההוא של הבושה. זוכרים שלשיכורים אין כזו...). האפקט המתקבל הוא אמנם תחושת חמימות כללית, אבל אל תבנו על זה ותמשיכו לקרוא הלאה...

כששותים הגוף מאבד אנרגיית חום, והטמפרטורה, כמו מכבי נתניה, יורדת... (צילומים: freeimages.com)
כששותים הגוף מאבד אנרגיית חום, והטמפרטורה, כמו מכבי נתניה, יורדת... (צילומים: freeimages.com)
כששותים הגוף מאבד אנרגיית חום והטמפרטורה שלו, כמו מכבי נתניה, יורדת... (צילומים: freeimages.com)

 הדם שזורם לכלי הדם ההיקפיים עושה את זה מפנים הגוף, שמצדו מבזבז חום. אתם אמנם חשים בחום, אבל האמת היא שהאיברים הפנימיים שלכם לא חושבים ככה. הגוף הולך ומאבד את אנרגיית החום, והטמפרטורה שלו כבר יורדת. עכשיו מה הקטע? בגלל שחם לכם, אתם יוצאים קצת אל הקור, להתאוורר וזה. אבל שם יש מצב לאיבוד חום גוף במהירות ובקלות. השילוב בין תחושת החום לבין עמעום החושים והביטחון המופרז שהשכרות מייצרת (או, לחילופין, הקמצנות) עשויים לגרום לכם לוותר על מונית ולהחליט על הליכה רגלית במצב כזה, במזג-אוויר קפוא.

עוד בונוס מתחשב של תחושת החום הוא שהתחושה הזו בעצם גורמת להזעה. וזו מורידה עוד יותר את טמפרטורת הגוף. מחקר הוכיח שבניגוד להזעה, יכולת הגוף לרעוד דווקא יורדת כששותים אלכוהול במזג-אוויר קר. וזה חבל, כי ככה נפגע אחד הכלים שיש לגוף לחימום.

במצב שכרות, אפשר לאבד חום גוף באופן דרסטי בלי להרגיש בזה. אפשר אפילו להירדם ולשקוע בשינה תוך כדי. ההיפותרמיה (ירידה מסוכנת בטמפרטורת הגוף) עלולה – ופה אנחנו מפסיקים עם הבדיחות לשנייה - להביא למוות. התהליך הזה מתחיל מהר יותר ממה שאתם חושבים: אפילו דרינק אחד מפחית את חום הגוף. שלא לדבר על כל אלה שאחריו.

ואולי הכי מעודד: תחושת החום שגורמת שתיית אלכוהול מזכירה מאוד את גלי החום של גיל המעבר הנשי. שם, העניין הוא שינויים הורמונליים, וכאן האלכוהול עושה את זה מסיבות אחרות, אבל האפקט דומה: חמימות, אדמומיות והכל. איך שלא תסתכלו על זה - יצאתם מה זה גברים.

מד חום - אווירה - צילום פרי אימג
מד חום - אווירה - צילום פרי אימג