בין כל פסטיבלי-הבירה שסיפק לנו חודש אוקטובר, שמחנו לגלות גם אחד חדש שנערך בעיר אשדוד. לדעתנו, מדובר בפסטיבל עם הרבה פוטנציאל...

אחד הדברים היפים שקורים לענף הבירה בישראל הוא ריבוי הפסטיבלים. חודש אוקטובר החולף סיפק כנראה השראה ללא מעט גופים מקומיים לקיים "אוקטוברפסט" מקומי משלהם. רוב האירועים התרחשו אחרי תקופת החגים או במהלכם - במילים אחרות, באוקטובר - מבלי להתרשם מהעובדה שהפסטיבל המקורי במינכן מתקיים ברובו בשלהי חודש ספטמבר (...). מעבר לפסטיבלים של 'פאולנר' שעליהם כתבנו כאן בעבר בהרחבה - שהתקיימו בשני מועדים שונים בביר-גארדן שלהם בהוד-השרון ובתל-אביב, הרי שגם המתחרים מווינשטפן השיקו פסטיבל משלהם בביר-גארדן '1040' בנמל תל-אביב, ובין אלה לאלה חגגו גם במבשלת 'אלכסנדר', בקניונים ברחבי הארץ ואפילו במסעדות כמו 'דיקסי' באזור הדמדומים שבין תל-אביב לגבעתיים, ואפילו הרימו פסטיבל בירה בעיר אשדוד.

אשדוד - כל השמות הגדולים והמוכרים מאזור בוואריה הפגינו נוכחות בפסטיבל, במחירים נוחים להפליא... (צילום: יח"צ)
אשדוד - כל השמות הגדולים והמוכרים מאזור בוואריה הפגינו נוכחות בפסטיבל, במחירים נוחים להפליא... (צילום: יח"צ)
כל השמות הגדולים והמוכרים מאזור בוואריה הפגינו נוכחות בפסטיבל, במחירים נוחים להפליא... (צילום: יח"צ)

אנחנו בחרנו לבקר בפסטיבל קטן יחסית, אבל שנראה עם המון פוטנציאל, זה שארגנה קבוצת "ביר סטיישן" (שעל פתיחת הסניף החדש שלה ברחוב שטרן 1 בפלורנטין, דיווחנו כאן בהרחבה) בחניון הגדול שמול קניון האופנה בכניסה לאשדוד. הגענו לשם בשעה מוקדמת יחסית, בערך שבע וחצי בערב ולמרות השעה ומזג-האוויר שהתחפש לסתיו אירופי עם גשם קל, גדשו לא מעט חוגגים את המתחם רחב-הידיים.

פסטיבל אשדוד
פסטיבל אשדוד

השימוש בכל מגרש החנייה אפשר הקמה של עמדות-מזיגה רחוקות זו מזו ותנועה חופשית במרחב ללא צפיפות. היה נעים לראות בין החוגגים לא מעט משפחות עם ילדים: ההורים שותים בירה - והילדים מסתפקים במשקה קל ו"קורן-דוג" - נקניקיה על מקל.

ברקע - הופעות: מלהקות צעירות ו"שכונתיות" (במובן הטוב והרענן של המילה) ועד זמר שביצע גרסאות קאבר ללהיטי כל הזמנים. היו שם כל השמות הגדולים מאזור בוואריה, במחירים נוחים להפליא (!), אבל את הפתעת הפסטיבל מצאנו בדוכן של 'טוכר': ה'טוכרפסט' - חזקה מעט יותר מהרגילה - התבררה כבירה נהדרת וקלה, מרעננת, מרווה ו... עושה חשק לעוד אחת.

פסטיבל אשדוד
פסטיבל אשדוד

גם הפסטיבל של אשדוד בעצמו השאיר לנו טעם של עוד, אבל הנה המלצות לשיפור לקראת השנה הבאה: הגדלה של מבחר האוכל: המבורגר, נקניקיות ופיש אנד צ'יפס זה נחמד, אבל למה לא לסכם מראש עם מסעדות מקומיות ואף אורחות מאזור המרכז להקים במתחם דוכני מזון? אחרי הכל - ישראלים לא אוהבים לשתות בלי איזה ביס קטן בצד. בתחום האומנותי: הרגע המלהיב ביותר בערב שבו ביקרנו בפסטיבל היה כשלהקה מקומית עם כמה עשרות גרופיז הופיעה: אפשר בקלות להפוך את האירוע גם לפסטיבל רוק של להקות צעירות שמחפשות במה.

אחרון, בצד המקצועי: לא תזיק הדרכה טובה יותר למוזגי הבירות. רמת המזיגה לא היתה אחידה ובחלק מהדוכנים נראה היה שהמוזגים קצת מתבלבלים כששואלים אותם לגבי המאפיינים של כל בירה. אבל כאמור, הפגמים הקטנים האלה לא מנעו מאתנו הנאה גדולה ובעיקר ציפייה לפסטיבל בשנה הבאה.