מי לא חלם פעם על איזה בר שיכול להגיע לכל מקום, למזוג בירה קרה וצוננת ישר מהחבית ולהרוות את הצימאון, לא משנה איפה אתם נמצאים. אלון לוטן הפך את החלום שלו למציאות...

נושא ה"פוד טראק" מנסה אמנם לתפוס תאוצה בארץ, אך למרבה הצער הרגולציה הכרוכה בכך היא כזו שלא ממש תומכת ביזמים, וזה עוד בלשון המעטה. הררי קשיים עומדים אל מול אלה המנסים לבנות או לייבא כל סוג של משאית אוכל ובסופו של דבר או שהיזמים גונזים את הרעיון או שהמוח היהודי ממציא לנו פטנטים. בצורות כאלה או אחרות עוקפים היזמים את הקשיים הבלתי נתפשים הללו ומצליחים להשתחל לתוך גבולות הרגולציה עם תצורות שונות של משאיות אוכל שהם הכל חוץ ממשאית - נגררים למיניהם, רכבים שלא ממש נוסעים על הכביש, ועוד אי אלו רעיונות יצירתיים. אחד מהרעיונות האלו הוא ה'אוטובירה' של אלון לוטן, נגרר המשמש למזיגת בירה, מעין פאב נייד שעובד בעיקר באירועים פרטיים ומוזג בירה ישראלית לצד אוכל קטן.

אלון לוטן - במקום להיסחב עם בקבוקים ופחיות בתוך צידניות עמוסות בקרח, הפאב מגיע עד אליך...  (צילומים: אלון לוטן)
אלון לוטן - במקום להיסחב עם בקבוקים ופחיות בתוך צידניות עמוסות בקרח, הפאב מגיע עד אליך...  (צילומים: אלון לוטן)
במקום להיסחב עם בקבוקים ופחיות בתוך צידניות עמוסות בקרח, הפאב מגיע עד אליך...  (צילומים: אלון לוטן)

עבור אלון לוטן האוטובירה הוא לא פחות מאשר הגשמה של חלום. לוטן אמנם עבד כ-20 שנה ברשת מגה והגיע עד לתפקיד של מנהל סניף, אבל החלום האמיתי שלו עוד מאז ימי הקיבוץ, לפני עשרות שנים, היה בעצם לפתוח פאב. באחד מביקוריו בלונדון ראה אלון לוטן פאב נייד על רכב והחליט שהוא יבנה אחד כזה בארץ. שלוש שנים לקח לו להתמסר להגשמת החלום הזה, מתוכם שנה שלמה של תכנון ובניית הנגרר. בהתחלה לא היה לו מושג איך הוא מתכוון לעשות את זה, איך לתכנן את הנגרר, איפה לשים מה, איך לעצב וכמובן - לדאוג שהכל יהיה יעיל ויעבוד כמו שצריך.

בר-בירה נייד ומיד

אוטובירה
אוטובירה
בדרך למימוש החלום התייעץ אלון לוטן עם הרבה אנשים בלא מעט נושאים, ביניהם הפן העסקי, הפן החוקי וגם לגבי הפן ההנדסי, ולאחר חבלי לידה קשים הצליח אלון לבנות לעצמו נגרר לתפארת. הנגרר מצויד במקרר לשמירה על קור החביות, מערכת מזיגת בירה בעלת שלושה ברזים ואופציה להצבת מערכת נוספת עם עוד שלושה ברזים, תנור פיצה קטן ותנור חימום, מערכת קול להשמעת מוזיקה עם אפשרות לחיבור מערכות הגברה ותאורה ליצירת האווירה המתאימה. אם תרצו, מדובר בעצם בפלטפורמה ליצירת אירוע שלם. המראה הכללי מזכיר במשהו עיצוב של פאב אירופאי עם צבעים כהים ולוחות שעם המצפים את הקירות במקום לוחות העץ האירופאיים.

היום משמש הנגרר של אלון לוטן למזיגה של בירה באירועים שונים, החל מחתונות, דרך אירועי חברה וכלה בפסטיבלים ואירועים פרטיים. אך סוג האירועים שאלון הכי אוהב הוא מה שהוא נוהג לכנות "ערב פאב". הוא מגיע עם האוטובירה שלו ליישוב כלשהו, בדרך-כלל מדובר במקומות המרוחקים מהמרכזים העירוניים, פורש את הנגרר עם השולחנות והתאורה ומקים פאב לכל דבר עם מוזיקה, תאורה ואווירה טובה. האוטובירה מושך אליו הרבה תשומת-לב והתגובות של הקהל אליו הן מאוד חיוביות. קונספט הפאב הנייד גם מהווה פתרון טוב עבור צעירים ביישובים הקטנים בפריפריה שיכולים ליהנות מערב של בילוי ושתייה בלי הצורך לעלות על הכביש.

אוטובירה
אוטובירה

היצע הבירות של האוטובירה הוא בעל זיקה ישראלית, וניתן למצוא בו בירות ממבשלות ישראליות או כאלה שבושלו במיוחד עבור שוק הישראלי. לדברי אלון לוטן, הקהל מעריך מאוד בירות ישראליות ואף מחפש אותן. מחירי הבירה באוטובירה נמוכים מאלה הנגבים בפאבים עירוניים ונעים בסביבות 27 ₪ לחצי ליטר בירה. ואיך אפשר בלי משהו קטן ליד? לצד הבירה מציע אלון גם אוכל קטן לספיגת האלכוהול, כגון פיצות, פוקאצ'ות ונאצ'וס.

האוטובירה של אלון לוטן יכול להגיע לכל מקום ובלבד שתהיה בנמצא דרך עבירה ברוחב של 2.20 מטר. במקומות בהם האוטובירה אינו יכול להגיע, מתייצב אלון עם עמדת מזיגה ניידת קטנה יותר. ומה התכניות לעתיד? לעבוד יותר על השיווק, עונה אלון. הקונספט של בר-בירה נייד עדיין לא ממש נכנס חזק כאן בארץ וצריך להמשיך ולפתח את התחום.