בוקרשט עלתה לאחרונה לכותרות מהסיבות הלא-נכונות. לא רק שיש בה הרבה יותר מקזינו וחשפניות, יש בה גם יופי של 'גינס'. רק שתדעו...

בוקרשט, אנחנו כאן. טסנו לבוקרשט לכבוד התייר הישראלי שמחפש ריגושים שונים מאשר אדום או שחור על הרולטה, או כמה עולה "ריקוד פרטי". המטרה: מציאת מסלולי אוכל במקום שבו חומרי הגלם נהדרים והמחירים זולים לעתים עד כדי גיחוך. רק מה? שכמנהגנו בקודש אנחנו חייבים לתקוע יתד ביעד חדש באמצעות פיינט של גינס, מה גם שבדיוק היה טוטנהאם נגד יונייטד – ולפחות שניים מאתנו, הגם שידעו שקבוצתם תפסיד, התעקשו לצפות במשחק.

 הגינס של בוקרשט יקרה באופן יחסי להיצע הבירות, אך עדיין זולה בערך בשני-שלישים ממחירה בישראל. שווה...
הגינס של בוקרשט יקרה באופן יחסי להיצע הבירות, אך עדיין זולה בערך בשני-שלישים ממחירה בישראל. שווה...
הגינס כאן יקרה באופן יחסי להיצע הבירות, אך עדיין היא זולה בכשני-שלישים ממחירה בישראל. שווה ביותר...

לפני יציאה לחו"ל, ממש כמו לוודא שיש עליך דרכון בתוקף ואת כל הוואצ'רים הדרושים, מומלץ לחפש בר אירי קרוב למלון. למה? כי בבר אירי תמיד יהיה מי שיידע אנגלית, בין אם הוא בקטמנדו או בקראקאס, ובבר אירי יהיו תמיד מסכים שיקרינו סוג כלשהו של ספורט – מה שתמיד מסייע בלהתחיל שיחה. רוצה לומר: מהברמן תוכל לקבל טיפים שלא תוכל לעולם לשמוע מהקונסיירז' במלון, ותמיד תהיה לך סיבה לפטפט עם המקומיים אגב הגול האחרון ששודר בטלוויזיה.

אני והחבר'ה

גינס בבוקרשט
גינס בבוקרשט
'סיינט פטריק' הוא פאב ענקי שמשתרע על שני צדי אחד הרחובות ההומים בעיר העתיקה של בוקרשט. הגינס בו טובה מאוד – טובה מאשר במרבית הפאבים האיריים בישראל, אם כי כרגיל - טובה פחות מאשר במכורתה וברחבי האי הבריטי. היא יקרה באופן יחסי להיצע הבירות, אך עדיין זולה בערך בשני-שלישים ממחירה בישראל. כמו רוב הפאבים האיריים, זהו מקום ל"חבר'ה", ואכן מלבדנו ומעוד בחור שהעדיף לשבת בגפו על הבר, היו מרבית השולחנות מלאים בחבורות של צעירים, רובם תיירים שכנראה חיפשו קצת חוויה מוכרת אחרי הווי שדי מזכיר סרט של קוסטריצה (כן, אני יודע שהוא סרבי).

לשטוף את הממליגה

מנות האוכל כאן אינן יקרות, ולזכות המקום ייאמר שהן יוצאות-דופן בגודלן. "היזהרו" במיוחד ממנת הנאצ'וס שהיא למעשה גבעה לא קטנה של חטיף התירס הידוע (למקרה שלא היה לכם מספיק תירס בממליגה...) מכוסה בכמעט כל רוטב אפשרי שמוכר לאנושות (וגם כמה שלא). ייאמר מיד: מי שמחפש אטרקציות קולינאריות ימצא טובות יותר ברחובות הסמוכים ובעיר בכלל, אבל מי שרוצה להתאפס לרגע עם פיינט גינס, ימצא ב'סיינט פטריק'ס' בבוקרשט מקום לא רע בכלל לעצור בו רגע ולתכנן את המשך המסלול.

STRADA SAMARDON 23-25, Bucharest