תערוכת היין בדיסלדורף, אחת התערוכות החשובות בעולם, יום ראשון. שליחתנו מירה איתן מדווחת וטועמת את היין של אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט

תערוכת היין Pro-Wein בדיסלדורף התחילה בבירה. כבר בהמתנה לטיסת ההמשך בשדה התעופה בציריך החלו טעימות בירה גרמנית טובה ב... בר שמפניה. כך התחיל היום שלפני התערוכה, כך הסתיים גם היום הראשון של התערוכה, בתוספת או דה וי גרמני חביב. כי אין טוב מלנקות יום שלם של יין בכוס לאגר מרירה. אבל שלא יהיו טעויות – היום הראשון של התערוכה היה יום של יין משובח, אולי אפילו מהמשובחים ביותר.

עם כל הכבוד ליין, יש סדרי עדיפויות בחיים
עם כל הכבוד ליין, יש סדרי עדיפויות בחיים
עם כל הכבוד ליין, יש סדרי עדיפויות בחיים . תערוכת היין בדיסלדורף, בין החשובות והמעניינות בעולם, נערכת כבר עשרים שנה ומובילה היום את התערוכות המסחריות הבינלאומיות. אפשר למצוא פה 4800 מציגים מ-50 מדינות. זה הרבה, הרבה מאוד. התערוכה, המשמשת כמקום מפגש שנתי למומחים מתחומים שונים בתעשיית היין העולמית, מהווה גם פלטפורמה למפגש בין גורמים מתעשיית היין לבין גורמים מתחום הקמעונאות והקולינריה. בשלושת הימים בהם היא נערכת אני מקווה לנסות להכיר ולטעום עשירית ממה שמופיע פה. זה כנראה חלום לא מציאותי, אבל עבר רק יום ראשון, די פורה, ויהיו עוד שניים. אני זריזה, נראה. אז מה היה לנו כאן? מגוון רחב של טעמים, החל מיינות של יצרנים מהאזורים הקלאסיים ביותר ועד יינות טרנדיים חדשניים ומפתיעים ביותר. יינות שקשה להגיע אליהם במקומות אחרים ובוודאי לא לפגוש את כולם יחדיו תחת קורת גג אחת. השינוי המבורך ביותר מתערוכות יין אחרות - פה אפשר לטעום כמעט כל דבר שהנפש מתאווה לו. לכל יקב מציג יש כוסות לתת לכם, היינות נמזגים לטעימה לכל דורש והסברים וסיפורים תקבלו פה עד כמה שתרצו.
הדוכן הישראלי בדיסלדורף
הדוכן הישראלי בדיסלדורף
הדוכן הישראלי בדיסלדורף אחד המתחמים הראשונים שפגשתי היה של דרום אפריקה. לצד כל היקבים המציגים היה דוכן נוסף, מחולק לטעימות נושא לפי זנים שונים או אזורים שונים. שנין בלאן, לדוגמא, מיקבים שונים בדרום אפריקה. יינות נפלאים, כל אחד שונה מרעהו, ואת כולם אפשר לטעום ברצף אחד אחרי השני, לערוך השוואה וללמוד את הנושא. אחד היינות המרשימים שטעמתי היה Miraval, הרוזה של אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט, שנבחר לרוזה הטוב בעולם, או משהו דומה. לא מתחייבת לתואר אחרי יום שלם של טעימות. והוא היה טוב, באמת טוב. בדוכן של העיתון 'פיינשמקר' נתקלתי בהפתעה גמורה, כשרנה זלצמן הראתה לי כי אל המגזין צורף עיתון נוסף שלם של עשרות עמודים שעוסק אך ורק בקולינריה של ישראל! גרמנית קצת קשה לי לקרוא, אבל זה היה מרשים ומרגש. אז היה יום ארוך ולא פשוט של טעימת יינות מצרפת, איטליה, ספרד, לצד אוסטרליה, דרום אפריקה, ארצות הברית ועוד. ומחר מחכה עוד יום מרתק ומעייף. מחכה בהתרגשות לטעימות היום הבא.