שלושה חובבי אלכוהול מאזור המרכז מגיעים בשעה ארבע אחרי הצהרים לרמת ישי ומחפשים מקום להניח בו את הישבן. עזרו, ילדים, לניר קיפניס למצוא מקום לשתות בו בירה מחוץ לתל אביב

לא אחת מאשימים אותנו שאנחנו תל-אביבים מדי. האמת היא שאנחנו ממש לא תל-אביבים: שמוליק וולברג הוא במקור ירושלמי, ליאור ששון גדל בלהבים (שזה כמו באר-שבע רק עם פחות ערסים), יוסי בוזנח הוא באר-שבעי למהדרין, עבדכם הנאמן נולד וגדל בחיפה ואפילו טל חוטינר, היחיד מאיתנו שנולד באזור חיוג 03, בחר להתגורר, אלוהים יודע למה, בגוש ההתנחלות הידוע בשם "הוד השרון". כל ההקדמה הארוכה הזאת לא באה אלא כדי לומר - אנחנו ממש, אבל ממש לא תל-אביבים פלצנים שחושבים, כמו שאמר פעם יהונתן גפן, שקשה לדעת אם יש חיים אחרי המוות, אבל בטוח שאין חיים אחרי חדרה... ביום ראשון האחרון חזרנו בשעת צהרים מסיור יקבים בצפון. בערך בארבע סטינו מהדרך המהירה לתל-אביב ובמקום לפנות ימינה ושמאלה בצומת אלונים, לקחנו שמאלה לרמת-ישי. רמת-ישי שהייתה ידועה עד לפני כעשר שנים בעיקר כמקום הולדתה של נינה ברוש המכונה "ויק", אחת מהדוגמניות הישראליות הראשונות שעשו את זה גם מעבר לים, הפכה בשנים האחרונות למקום לא רע בכלל לבלות בו. "בית המרזח" המנוח הוציא את תהילתה כמקום שטוב לשתות בו, הסטייקים של "לימוזין" נודעו בכל הארץ, ולא מעט מקומות שהצליחו בעיר הגדולה הסמוכה, חיפה, פתחו בה את שלוחותיהם. למשל (רשימה חלקית) "פראנג'ליקו", "ברברוסה" או חגי שפר מפונדק הדב החיפני במרכז הכרמל שפתח בעיר מקום שנקרא בפשטות "שפר". אז הנה אנחנו, שלושה חובבי אלכוהול מאזור המרכז, מסתובבים בשעה 16:15 דקות לערך ברמת-ישי ומחפשים מקום טוב להניח בו את הטוסיק על כסא שאינו מושב הרכב, ואם לא קשה לברמן, אז שבינתיים ישים איזו כוס תחת הברז וישקה אותנו (חוץ מאת הנהג) במשהו שיסייע לנו להגיע בחזרה לתל-אביב.

לאן נעלמה השעה השמחה בפריפריה? (צילום: שאטרסטוק)
לאן נעלמה השעה השמחה בפריפריה? (צילום: שאטרסטוק)
לאן נעלמה השעה השמחה בפריפריה? (צילום: שאטרסטוק) מקץ כחצי שעה של סיבובים, נטשנו את בירת האלכוהול של עמק יזרעאל בשאט נפש: את "ברברוסה" פותחים רק ב 18:30, את חגי מהדוב מוטב לא לחפש לפני 17:00 (אלא אם כן הגעתם בימים ה'-ש') – וכל השאר לא טרחו אפילו לדווח מתי הם פותחים. האמת היא שהאחרונים שיש לנו טענות אליהם הם בעלי המקומות: אין שום הצדקה לפתוח מקום ולשלם לצוות בשעות שבהן אין לו ביקוש. אך עדיין, למרות שהיינו רוויים ביין שלגמנו בצפון (חוץ מהנהג כמובן), יכולנו למנות על נקלה לפחות כמה עשרות (!) מקומות בתל-אביב רבתי שהיו שמחים להגיש לנו בירות וצ'ייסרים במחירי "הפי האואר" בסוף יום עבודה. גם את הטענה לפיה תל-אביב מלאה בבטלנים שיכולים להרשות לעצמם דרינק מוקדם בעוד בפריפריה אנשים אנוסים לעבוד למחייתם, קשה לנו לקנות: כל אחד מאיתנו גר בשלב כזה או אחר של חייו בחו"ל וראה לא מעט אנשים עמלים – מפועלים עם צווארון כחול ועד ילדי הפלא של הסיטי ממלאים את הפאבים בשעות אחר-הצהריים. רוצים לומר: זה הכל עניין של מנטליות. אז בפעם הבאה, לפני שאתם מטיפים לנו על כך שהמקומות היחידים מחוץ לתל-אביב שאנחנו כותבים עליהם נמצאים בעיר התחתית של חיפה ועונים כולם לשמות: מעיין-הבירה, העוגן והסנדק, תנו לנו לומר שדווקא ניסינו בכל מאודינו לשתות משהו קר בלב פריפריה, כמו למשל באזור הבילויים השוקק של רמת-ישי. באנו, ראינו, היה סגור. בפעם הבאה שאתם מתכוונים להוציא אותנו מתל-אביב, תזכרו שאנחנו אוהבים את הבירה שלנו כשעדיין אור השמש נראה בחוץ, משהו שהוא כנראה נועז מדי עבור תושבי הפריפריה. לא התנשאות חלילה, סתם עובדה.